Aktiv Helsehjelp - når du trenger det

bilde av dame
Aktiv Helsehjelp er en telefonbasert rådgivningstjeneste bemannet av helsepersonell som sikrer bedriftens medarbeidere profesjonell oppfølging ved helseplager. Målet er å få medarbeiderne tilbake i arbeid, redusere sykefraværet
og risikoen for uførhet.

Hvordan fungerer Aktiv Helsehjelp?

  • Aktiv Helsehjelp tas inn som en del av bedriftens rutine for oppfølging av sykemeldte.
  • Leder har hovedansvar for å melde inn sykemeldte medarbeidere til Aktiv Helsehjelp, men medarbeideren kan også selv ta direkte kontakt.
  • En rådgiver fra Aktiv Helsehjelp kontakter medarbeideren for å kartlegge helseplager og opplevelse av egen situasjon. Sammen lager de en plan for å få medarbeideren raskest mulig tilbake i arbeid. Medarbeideren får hjelp og oppfølgning inntil saken avklares.
  • Rådgiver er sosionom, har taushetsplikt og samarbeider med et tverrfaglig team bestående av lege, psykolog og fysioterapeut.
  • Aktiv Helsehjelp leveres i samarbeid med Falck Healthcare Norge AS 

Fordel for arbeidsgiveren

  • Forebygger og begrenser sykefravær
  • Trygghet for at medarbeiderne får god helsefaglig oppfølging når de trenger det, uavhengig av årsak
  • Bidrar til at medarbeideren kommer raskest mulig tilbake i arbeid

Fordel for medarbeideren

  • Rask, helhetlig og koordinert oppfølging av helsepersonell 
  • Favner både medisinske, psykososiale og sosiale problemstillinger
  • Spesialistutredning innen 10 dager ved behov
  • Hjelp til å finne raskeste behandling i offentlig helsevesen

Hva koster det?

Inntil 30 ansatte: kr 780,- per ansatt per år.

Over 30 ansatte: be oss om tilbud.