DnB NOR har blitt DNB

Fredag 11. november endret DnB NOR navn til DNB. Samtidig fikk nettbanken en mer oversiktlig meny.

Hva betyr dette for min bedrift?

  • Du beholder dine avtaler, kontonummer og kontaktpersoner
  • Du bruker kortene du har inntil du får nye av oss
  • www.dnb.no er den nye nettadressen, og nettsidene har ny logo og nye farger
  • Du logger inn i nettbanken på samme måte som før
  • Nettbanken har ny meny og blir enklere å bruke
  • En del av produktene har fått nye navn, i hovedsak betyr dette at DnB NOR er byttet ut med DNB
  • Se demo av nettbanken

Var du kunde i Vital?

Se hvilke endringer som gjelder for din bedrift

Sparer du i fond?

Se hvilke fond som har endret navn

English speaking customers

For information in English, click here

Spørsmål og svar

Hvorfor endret vi navn og logo?

Vi har samlet vår bank- og forsikringsvirksomhet under én merkevare, DNB, for å styrke vårt tilbud til deg som kunde. Å samle konsernet under ett merkenavn bidrar til at vi kan utvikle og tilby flere og mer konkurransedyktige produkter, økt tilgjengelighet og bedre service.
 
For deg blir det enklere å ha oversikt over engasjement hos oss og hvilke produkter og tjenester vi kan tilby. Vi har fått en ny nettbank med en bedre meny som er enklere å bruke og inneholder alle våre produkter, også pensjon- og forsikringsprodukter. Alle kunder kan ringe oss på 04800, alle dager, hele døgnet. Postens åpningstider gjør det mulig å få utført banktjenester hos oss også på lørdager.

Hva var bakgrunnen for endringen i menyen i nettbanken?

Vi ønsket at det skulle bli raskere og enklere for deg som bruker av nettbanken å finne frem til tjenester og løsninger. Menyen har blitt mer oversiktlig.

Er det bare menyen som er endret i nettbanken, eller kommer det andre endringer også?

Vi har ikke gjort noen endringer på løsningene i nettbanken, men i løpet av høsten vil det komme flere nyheter og forbedringer. Mer informasjon om det vil komme etter hvert.

Vil det være en mulighet å få beholde den gamle menyen?

Nei, dette er en endring som er gjort for alle våre nettbankkunder.

Er det noen menypunkt og valg i den gamle nettbanken som ikke vises i den nye menyen?

Nei, vi har ikke tatt bort noen menypunkt. Vi har bare samlet og sortert menyen på en ny måte, slik at menyen blir kortere og mer oversiktlig. De løsningene som naturlig hører sammen er plassert under de ulike menypunktene.

Hvordan er den nye menyen bygget opp?

Menyen består av 5 kategorier, og er flyttet fra venstre side til toppen. De 5 kategoriene er:
Konto – Her finner du blant annet Kontoinformasjon og Innbetalinger
Betaling – Her finner du alle typer utbetalinger, eFaktura og Valutahandel
Filoverføring - Gir deg Sende og godkjenne filer, Hente filer og Filadministrasjon
Andre tjenester - Finner du blant annet Fondshandel, Factoring, Trade Finance/garantier og Verktøy og kalkulatorer
Administrasjon – Viser deg Administrer, Rettigheter og Mine innstillinger
Var dette nyttig for deg?
Kontakt oss
Telefon
04800
Hjelp og kundeservice