Nå kan du ringe helsetelefonen døgnet rundt

Nyhet! Med DNBs barne- og ungdomsforsikring kan du ringe helsetelefonen hvis barnet ditt eller andre i husstanden blir syke eller skadet. Helsetelefonen er gratis og du kan ringe for å få hjelp og råd til alle døgnets tider.

Lesetid 3 min lesetid
Publisert 27. feb 2018
Artikkelen er flere år gammel

Hvis barnet ditt eller andre i husstanden blir syke eller skadet er det bare å ringe helsetelefonen på +47 21 49 76 22.

Jeg vil ringe helsetelefonen, men hva kan den hjelpe meg med?

Du får svar på hva du kan gjøre i akutte situasjoner og om hvordan du eventuelt kan behandle tilstanden selv, råd om førstehjelp og praktisk veiledning for å komme videre.

Hvis du trenger fysisk konsultasjon vil helsetelefonen anbefale fastlege eller legevakt. Du kan også få snakke med lege, få henvisning til spesialist og resept på medisin. Ring +47 21 49 76 22 dersom du lurer på noe, ingen spørsmål er for små eller for store.

Bør jeg ikke heller ringe legevakt?

Hvis det er helt akutt bør du ringe legevakten. Helsetelefonen gir deg anbefalinger og du får til enhver tid tilgang til helsepersonell som gir deg den beste anbefaling for hva du bør gjøre videre.

Døgnåpen? Hele året?

Helsetelefonen er åpen 24 timer i døgnet, alle dager i løpet av året, også helligdager og i ferier.

Kan alle bruke helsetelefonen?

Alle som har DNBs barne- og ungdomsforsikring kan bruke helsetelefonen. Merk at alle i husstanden uansett alder kan få hjelp fra helsetelefonen.

NB! Helsetelefonen gjelder foreløpig ikke for Norsk Sykepleierforbund sin barneforsikring.

Les om hvorfor du bør forsikre barnet ditt.

Les mer om helsetelefonen og DNBs barne- og ungdomsforsikring her.