Nesten så man vil gråte | Hva kan vi hjelpe deg med? | Forum

Lurer du på noe, eller har du et tips? Del dine innspill med oss og andre brukere i forumet. Som gjest kan du lese alle innlegg, men for å legge til et emne eller svare på et innlegg må du være logget inn. Det kan ta opptil 3 minutter før kommentarer vises i "forummoduler" på dnb.no. Vennligst les kjørereglene for forumet.

Har du en god idé? Registrer den i Min idé og snakk direkte med utviklerne våre :)

Du må logge deg inn for å starte emner/skrive innlegg

sp_TopicIcon
Nesten så man vil gråte
17.03.2017
10.28
Nytt medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
17.03.2017
sp_UserOfflineSmall Offline

Nettbanken er nede igjen. Nei unnskyld , ustabilt nett. Jaha, men inn kommer jeg ikke, og regningen må betales en eller annen dag. I mine øyne helst på en tid da jeg ikke sitter på jobb (jobber tredelt turnus). Det gjelder altså å være heldig og fri når nettbanken slipper meg inn. Spørre noen går ikke, for i det hele tatt å komme i kontakt med et levende menneske må man til nærmeste bankkontor (som ikke lenger driver med banksaker men er eiendomsmeglere. Ja også kan man muligvis låne penger der). På nettsiden må man lage brukerprofil for idet hele tatt få tilgang til noen form av kontakt. Kan man som bank bli vanskeligere å nå? Dere har pengene mine. Jeg vil kunne bruke dem til å betale regninger. Er det noen prognose på når dette har en sjanse til å lykkes? Å ja, min kone har dessverre også DNB, og hun har prøvd å komme seg inn i nettbanken så mange ganger den siste uken at hun tilsist ble så stresset at hun ble fargeblind og tok min kodebrikke isteden for sin egen, og fikk sperremelding og beskjed om å ta kontakt med banken. Hvordan skal hun kunne ta kontakt med dere og når? Forslag mottas med takknemlighet. Mvh Cathrine

17.03.2017
10.40
Medlem
Forum Posts: 6
Member Since:
18.02.2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg skulle til å foreslå å bruke "chat" som tidligere inn under kontakt. Den orange "fanen" på høyre side når man er innlogget i nettbanken. Merk ordet lå, i fortid. Det er jo ganske fantastisk at den funksjonene er tatt bort også. Mvh Vidar

17.03.2017
10.45
Medlem
Forum Posts: 6
Member Since:
18.02.2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg ble jo aldri logget inn i dag, så jeg var litt for rask til å sutre der. Det er jo dette som er problemet! (Ditt også.) Man må logge inn for å komme i kontakt og når man ikke får logget inn, får man heller ikke kommet i kontakt. Dæven, ikke lett. Mvh Vidar

17.03.2017
12.36
Moderator
Forum Posts: 78
Member Since:
03.11.2015
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei!

Ja det er kjedelig når nettbanken krangler, det er vi helt enige i. Men at vi er så vanskelig å få tak i er vi ikke like enige i :) Vi har døgnåpen kundeservice på telefon 04800 eller 91504800, og chat og facebook er også betjent hele døgnet. Det går ikke lenger an å kontakte oss på chat når man ikke er logget inn, men der kunne man bare få svar på generelle spørsmål, og det var veldig mange som bare fikk beskjed om å ringe når de tok kontakt der. For eksempel kunne ikke kodebrikke åpnes på chat. Så ring oss gjerne, det er vårt tips

Ha en fortsatt fin dag og en god helg /Erik

20.03.2017
11.03
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
06.03.2017
sp_UserOfflineSmall Offline

Ikke bare koster det ekstra mye å ringe femsifret servicenummer 04800, vi må også bruke ekstra tid på unødige tasting. Jeg vil gjerne ha overtidskompensasjon på denne brukte tiden! 

20.03.2017
12.15
Gry
Guest

Hei!

Jeg har regninger som forfaller i dag. Hva skal jeg gjøre?

Jeg prøvde å komme inn i nettbanken flere ganger på onsdag. Torsdag gjorde jeg atter flere forsøk, men alle gangene har nettbanken vært nede. 

Dere må gi oss et alternativ, hvis disse problemene skal være hyppig forekommende.

 

Med vennlig hilsen

Gry Wingaard

20.03.2017
13.24
Nytt medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
20.03.2017
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei. Har vært Postbank kunde i mange år, og ble DNB kunde etter at de to ble slått i sammen ( som forøvrig var en svært dårlig ide !! )  Første gang jeg skriver her på forumet, men nå har vi ergret oss X-antall ganger over at nettbanken streiker igjen og igjen ! Har holdt på en halv time på NSB sine sider for å bestille noen viktige togbilletter til minipriser, prøvde både Visa og Master Card , men så fungerer ikke betalingssystemet deres igjen. Alvorlig talt dette er og blir hakk i plata folkens, nå er det på høy tid at deres ledere tar bankkundene sine på ALVOR, og får systemet OPP OG GÅ, så vi kan få betalt regningene våre til tiden, og f.eks bestille tog, buss og flyreiser til en fornuftig pris der og da, ikke til kvelden eller dagen etterpå, da er det ofte være for sent å få billetter til tilbudspriser !!! Vi blir irriterte, frustrerte og lei av alt dette surret til DNB, og blir det ikke vesentlig bedre så bytter vi bank innen sommeren ! Forstår dere nå hvorfor mange av oss ikke vil ha et kontantløst samfunn, det er nettopp pga av bla slike ting, og om det skulle blitt et Nasjonalt eller Internasjonalt bank crack så kan faktisk alle våre penger være tapt på no time.... om vi har et kontantløst samfunn, og det gjelder også for dere som jobber i bankene !! Litt avsporing her, men viktige ting dette også, og vennligst få systemene deres til å fungere hele tiden uten alle disse avbruddene, det er nettopp det vi kunder betaler for å få, og derfor burde vi også kunne forlange å få dette litt kvikt !!!  Mvh. Paal Bärwald

24.03.2017
15.16
Moderator
Forum Posts: 47
Member Since:
16.10.2016
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei Barwalp!

Det er forståelig hvor frustrerende det er når nettbanken ikke fungerer som den skal, og vi blir like frustrert (om ikke mer) som dere når ting ikke fungerer.

Vi beklager meget på nedetiden vi har hatt og jobber stadig med å holde våre systemer frisk og fin. Vi har totalt ikke mange nedetider i året som når nettbanken ellers fungerer. Men som sagt forstår jeg at når vi først er nede så er det veldig vanskelig å ikke bli irritert.

Vi tar innspillet ditt med videre og ønsker deg en fin helg. / Eva

Most Users Ever Online: 31

Currently Online:
2 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Stine: 154

Bjarne S: 56

amd: 40

kvantesprang: 32

Musicboy: 25

Kristian Hoaas: 19

Forum Stats:

Groups: 5

Forums: 122

Topics: 1119

Posts: 3843

Del på
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Plus