DnB NOR, Postbanken og Vital har blitt DNB

I november 2011 ble DnB NOR, Postbanken og Vital til DNB. Samtidig fikk nettbanken nytt utseende, og det ble lettere å finne fram.

Hva betyr dette for meg?

Illustrasjonsfoto

  • www.dnb.no er den nye nettadressen.
  • Du logger inn i nettbanken på samme måte som før, og nettbanken er nå enklere å bruke.
  • Menyen er flyttet til toppen av siden og det er snarveier til det du gjør oftest i nettbanken, for eksempel betale regninger.
  • Når du får nye meldinger i postkassen, får du varsel om det oppe til høyre ved "logg ut"-knappen.
  • Du får oversikt over din pensjon og forsikring i nettbanken.
  • Klikk deg gjerne gjennom demo av nettbanken før du logger inn
  • Du har beholdt dine avtaler, kontonummer og kontaktpersoner.
  • En del produkter har nye navn, i hovedsak betyr det at DnB NOR, Postbanken og Vital er byttet ut med DNB.
  • Mobilbanken og appene våre til iPhone, Android og iPad fungerer som før.


Var du kunde i Vital?

Se hvilke endringer som gjelder for deg


Sparer du i fond?

Se hvilke fond som har endret navn

English speaking customers

For information in English, click here

Lurer du på noe?

Hvorfor endret vi navn og logo?

Vi samlet vår bank- og forsikringsvirksomhet under én merkevare, DNB, for å styrke vårt tilbud til deg som kunde. Å samle konsernet under ett merkenavn bidrar til at vi kan utvikle og tilby flere og mer konkurransedyktige produkter, økt tilgjengelighet og bedre service.

For deg er det enklere å ha oversikt over engasjement hos oss og hvilke produkter og tjenester vi kan tilby. Nettbanken har en bedre meny som er enklere å bruke og inneholder alle våre produkter, også pensjon- og forsikringsprodukter. Alle kunder kan ringe oss på 04800, alle dager, hele døgnet. Postens åpningstider gjør det mulig å få utført banktjenester hos oss også på lørdager.

Hvorfor endret vi utseende i nettbanken?

Det er en rivende utvikling av ny teknologi og kundeatferd på nett, og det er helt nødvendig å tilpasse oss disse endringene.

Hva skjedd med postbanken.no?

Nettsiden er borte. Hvis du skriver inn postbanken.no i adressefeltet vil du komme til dnb.no. Der logger du inn på samme måte som tidligere. Har du lagret postbanken.no som favoritt må du slette denne og lagre dnb.no som ny favoritt.

Hvorfor ble menyene i nettbanken endret?

Menyene ble endret for å gjøre det enklere og raskere å finne frem til tjenester og løsninger i nettbanken.

Kan jeg velge å beholde den gamle menyen?

Nei, den nye menyen er noe alle nettbankkunder har fått.

Er noen av tjenestene endret?

Ingen av tjenestene er endret. Du betaler regninger på samme måte som før, ser kontooversikten din og finner saldoen din som før.

Hvordan finner jeg tjenestene jeg skal bruke?

Du finner igjen alle tjenester i den nye toppmenyen, som nå er delt inn i fire hovedmenyer; Dagligbank og lån, Pensjon og forsikring, Sparing og investering og Innstillinger.

Mange kunder betaler regninger via nettbanken. De tjenestene du er vant til å bruke for å betale regninger, samt Betalingsoversikten, finner du samlet under menyen Dagligbank og lån.

Hva finner jeg i menyen Dagligbank og lån?

Under Dagligbank og lån har vi gruppert tjenester som mange av våre kunder benytter ofte, eksempel som Betale, Overføre, Betale til utlandet, Betalingsoversikt, Kontooversikt, Siste transaksjoner, Postkassen, Arkiv, Lån og kredittkort og din Totaloversikt.

Hva betyr Dagligbank?

Vi har veldig mange forskjellige banktjenester som kundene våre bruker daglig. Dagligbank er alt du selv kan gjøre med konto, kort, betalinger, SMS og mobiltjenester. Vi har gjort undersøkelser for å finne ett ord for alle disse tjenestene, og valget ble Dagligbank.
Kontakt oss
Hele døgnet, alle dager
04800

Si din mening

Fortell oss gjerne hva du syns om nettbanken på vår Facebook-side.