Spørsmål om kort og PIN

Har du mistet kortet?

Ring oss på 04800, så hjeler vi deg med å sperre kortet. Fra utlandet ringer du +47 915 04800.

Glemt PIN-koden?

Du finner PIN-koden til kortene dine nettbanken eller i mobilbanken hvis du er på farten.

Hvordan bestiller jeg nytt kort?

Dette ordner du i nettbanken din.

Nytt bankkort mottar du normalt i løpet av en uke. Du bruker ditt gamle kort helt til du begynner å ta i bruk det nye.

Tips: Du kan også bestille kort og finne PIN-koden til kortene dine i mobilbanken.

Fornyelse av kort som nærmer seg utløpsdato

Kortet ditt er gyldig frem til siste dag i måneden som står på kortet. Vi sender automatisk ut et nytt kort til deg før denne måneden er over.

Eksempel: Hvis det står 06/16, altså juni 2016, på ditt kort, vil du automatisk motta et nytt kort hjem i posten før juni måned er over.

Sperre kort

Hvis du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt, må du sørge for å sperre det så raskt som mulig. Ring oss på 04800, så hjelper vi deg. Fra utlandet ringer du +47 915 04800.

Kan jeg selv endre grense/kredittramme på MasterCard?

Ja, du kan søke om endret kredittgrense for ditt MasterCard i nettbanken.
  • Gå til Dagligbank og lån og Søk lån og kredittkort i hovedmenyen

Er det beløpsgrense på bankkort og kredittkort?

Ja, du finner beløpsgrenser for bruk av kort i prislisten.

Er det regionsperre på kortet mitt?

Vi har ikke regionsperre på bankkortene våre. DNB har gode varslingssystemer og -rutiner. Hvis vi oppdager mistenkelig bruk av bankkort, som for eksempel at det blir brukt på nye steder, kontakter vi eieren av kortet. Da får vi sperret kort som er kommet på avveie, og hindrer misbruk.

Regionsperre gjør at bankkortet er sperret for bruk i spesifikke geografiske områder. Dette gjøres blant annet for å forhindre misbruk av tapte eller kopierte kort.

Hvor finner jeg informasjon om MasterCardet mitt?

I nettbanken finner du alt du trenger av informasjon om kortet ditt.
  • Transaksjoner og fakturaer
  • Kontonummer
  • Kredittramme og hva du har brukt av den

Velg Dagligbank og lån og Mine lån og kredittkort i hovedmenyen. Der ser du kredittkortet ditt, og velger en snarvei til informasjonen du er på jakt etter.

Hvordan overfører jeg penger til MasterCardet mitt før jeg mottar fakturaen?

Hvis du ikke ønsker å vente på fakturaen fra oss, kan du betale inn på kredittkortet i nettbanken. På snarveiene til høyre for kredittkortet ditt velger du Ekstra innbetaling. Du starter da en betaling, og kontonummeret er ferdig utfylt. Du trenger ikke KID-nummer.

NYTTIG Å VITE:
Ditt MasterCard har et eget kontonummer, og det vil ta et par dager før innbetalingen vises når du betaler uten faktura.

Hva er CVV2/CVC2 og hvor finner jeg den koden?

Når du handler med Visa eller MasterCard på nett kan du bli spurt om å oppgi CVV2/CVC2-kode sammen med kortnummeret og utløpsdatoen på kortet ditt. Koden er de tre siste sifrene som er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet ditt.
Var dette nyttig for deg?
  • [printicon]
Kontaktinformasjon