Spørsmål om mobil, SMS og varslinger

Kodeord for SMS-tjenester

Du kan sende kodeord HJELP til 04800 eller se oversikt her.

Hva kreves av mobilen min for at jeg skal kunne bruke mobilbank?

De aller fleste mobiltelefoner kan benyttes. Vi tester og optimaliserer for touchtelefoner og nettlesere som er standard med disse operativsystemene:

Iphone: iOS versjon 7.0 eller nyere
Android: versjon 4.0 eller nyere
Windows Phone: versjon 8.0 eller nyere

Må jeg ha avtale om nettbank for å bruke mobilbanken?

Ja, du må ha en nettbankavtale og sikkerhetsinstrumenter for å logge deg inn i mobilbanken, men du trenger imidlertid ikke ta i bruk nettbanken.

Kontakt oss gjerne, så hjelper vi deg med å komme i gang!

Kan jeg bruke mobilbank i utlandet?

Ja, det kan du. På lik linje med nettbanken kan mobilbanken brukes overalt hvor du har en forbindelse til internett.

Vi anbefaler å bruke en WiFi-forbindelse (trådløst internett) i utlandet, da kostnader for datatrafikk på mobil kan bli høye.

Hvilke kodeord skal jeg bruke på de ulike SMS-tjenestene?

Send kodeord HJELP til 04800 eller se oversikt over kodeordene her

Og husk: du sender SMS'en til 04800 - selv om du befinner deg i utlandet.

Jeg har glemt SMS-navnene. Hva gjør jeg?

Send KONTO til 04800. Du vil da få en SMS med saldo på alle dine kontoer med SMS-navn, og vil se hvilke navn du har lagt inn.

Betaler jeg for SMS jeg mottar fra DNB via mobilregningen?

Nei, det gjør du ikke. Gebyr for bruk av våre SMS-tjenester og varslinger samles opp og belastes kontoen din i slutten av hver måned. Du betaler per SMS du mottar fra banken.
Var dette nyttig for deg?