«Neste sommer»

- Livredder i en vanskelig tid

Takket være rabatt til kundene fylles Storestølen Fjellhotell opp til sommeren.

PÅ RETT VEI: - For oss er DNB-kampanjen en livredder i en vanskelig tid, sier Anne Gørild og Tore Holtskog på Storestølen Fjellhotell. Foto: Storestølen Fjellhotell
Lesetid 3 min lesetid
Publisert 27. mai 2020
Artikkelen er flere år gammel

For noen få dager siden så Anne Gørild Holtskog med uro på sommersesongen 2020.

Nå er nervøsitet snudd til optimisme for driveren av Storestølen Fjellhotell. Hun kan fortelle at DNBs kampanje «Neste sommer» har bidratt til at hotellet er i ferd med å fylles opp for sommeren.

Flere booker flere netter og de aller fleste booker med fullpensjon
Anne Gørild Holtskog

- For oss er DNB-kampanjen en livredder i en vanskelig tid. I fjor på denne tiden var ordrebøkene våre fulle for både juni og juli, og for 10 dager siden var det et sørgelig syn som møtte oss med bare 10 prosent booket. Nå nærmer vi oss 65 prosent av fjoråret i juni og 25 prosent i juli, så nå går det rett vei. Kampanjen er årsaken til dette, sier Holtskog.

Bestillinger og forespørsler strømmer inn

Hotellsjefen har hatt noen hektiske dager med mange bestillinger.

- Nå strømmer bestillinger og forespørsler inn. Bare i dag har jeg booket inn nærmere 50 gjestedøgn, alle med rabatt fra DNB, sier en fornøyd Holtskog.

Kampanjen er en livredder i en vanskelig tid
Anne Gørild Holtskog

Neste sommerkampanjen gir 1.000 kroner i rabatt for én bestilling.

- Totalt har vi løst inn 34 reisegavekort. Vi fikk bookinger for 90.000 kroner siste uke, der alle har reisegavekort fra DNB, så nå begynner folk virkelig å få øynene opp for kampanjen.

Holtskog mener at rabatten bidrar til at oppholdet ikke oppleves som så dyrt.

- Flere booker flere netter og de aller fleste booker med fullpensjon, noe som er gunstig for oss. Vi opplyser våre kunder om denne rabatten, og vi får nye kunder som har funnet oss gjennom kampanjen. 

FÅR BESTILLINGER: - Bare i dag har jeg booket inn nærmere 50 gjestedøgn, alle med rabatt fra DNB, sier Anne Gørild Holtskogen. Foto: Storestølen Fjellhotell

Kampanjen har effekt

Aina Lemoen Lunde er markedsdirektør i DNB, og synes det er veldig hyggelig med gode tilbakemeldinger fra reiselivsbedriftene.

- Det er ekstremt motiverende å få de tilbakemeldingene vi får fra reiselivsbedriftene, og høre hvilken effekt kampanjen har hatt for bestillingene, sier Lunde.

ØNSKER Å BIDRA: - Vi så en mulighet til å bidra med å få fart i bestillingene, sier Aina Lemoen Lunde, som er markedsdirektør i DNB. Foto: DNB

Så en mulighet til å kunne bidra

Årsaken til at DNB startet «Neste sommer»-kampanjen var at banken så at reiselivsnæringen var en av de næringene som ble hardest rammet av koronapandemien.

- Vi så en mulighet for å kunne bidra med å få fart i bestillingene. Gjennom at flere velger å feriere i Norge så øker sannsynligheten til å reiselivsbedriftene er her neste år også, sier Lunde.

Det er veldig sjelden vi sier at en ferie er viktig, men i år kan vi si det
Aina Lemoen Lunde

Lunde forteller at det har vært en stor glede å markedsføre Neste sommer-kampanjen Norgesferie fra A til Å. Hun håper det vil gi en permanent effekt, slik at flere får mulighet til å oppdage alt det Norge har å by på også i årene som kommer.

- Det er veldig sjelden vi sier at en ferie er viktig, men i år kan vi si det. Nå handler det om at vi gjerne vil at arbeidsplassene og bedriftene skal være der også neste sommer, og da må vi ta vare på de i år, forklarer hun.

NORGESFERIE: - Vi må ta vare på reiselivsbedriftene i år, sier Lunde. Her er hun sammen med sine barn i en klatrepark i Norge. Foto: Privat

Skaper enorme ringvirkninger

Lunde forteller at reiselivsbedriftene skaper enorme økonomiske ringvirkninger i lokalsamfunnene og regionene.

- Å besøke én reiselivsbedrift har en mye større effekt enn kun det ene besøket. Gjestene bruker jo også butikker, kafeer og overnatting rundt den destinasjonen de besøker, sier Lunde.

Alt som kan bidra til at bedriftene får flere bestillinger og at kundene våre får en fin sommerferie i år, ønsker vi å bidra til
Aina Lemoen Lunde

Nå kan du vinne reisegavekort på 10.000 kroner

Hittil har DNB-kunder fått et gavekort på 1.000 kroner når de bestiller et besøk hos reiselivsbedriftene som er med på kampanjen via portalen «Neste sommer».

Nå utvides «Neste sommer»-kampanjen og DNB-kunder kan ukentlig vinne et gavekort på 10.000 kroner.

- Alt som kan bidra til at bedriftene får flere bestillinger, og at kundene våre får en fin sommerferie i år ønsker vi å bidra til, sier Lunde.