DNB fornyer partnerskapet med 00Nation

Etter tre år med godt samarbeid har DNB og e-sportlaget 00Nation bestemt seg for å fornye partnerskapet med ytterligere to år.

FORNYER PARTNERSKAP: - Vi fortsetter det solide samarbeidet med DNB i en bredere form og i de unges interesser, sier Steffen Willumsen i 00Nation. Foto: 00Nation
Lesetid 3 min lesetid
Publisert 03. jun 2022
Artikkelen er flere år gammel

DNB går igjen inn som tittelpartner, noe som vil si at e-sportlaget skal konkurrere som 00Nation DNB de neste to årene.

– Avtalen vi signerte med 00Nation i 2018 var det første partnerskapet i verden mellom en bank og et e-sportlag. Etter tre år med godt samarbeid ser vi frem til å utfordre og utvikle hverandre videre og tilby enda bedre kundeopplevelser til våre unge kunder, sier Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør i DNB.

Gaming hjelper unge med å spisse ferdigheter som også kan anvendes i jobbsammenheng og hindrer utenforskap
Steffen Willumsen

00Nation (tidligere Nordavind) er en profesjonell norsk e-sportsorganisasjon som ble etablert i 2011. Siden den tid har de vunnet et titalls NM-mesterskap og flere EM- og VM-titler. Kommersiell direktør i 00Nation, Steffen Willumsen, gleder seg stort over det forlengede partnerskapet:

– Samarbeidet vi etablerte med DNB tilbake i 2018 anser jeg på mange måter som pionerarbeid hva angår etablering av samarbeid mellom bank og e-sportklubb. På lik linje med DNB har vi som selskap har utviklet oss mye siden 2018, og det er derfor med stor glede at vi etter tre år kan fortsette det solide samarbeidet med DNB, i en bredere form enn tidligere og i krysningen av de unges interesser.

Skal øke posisjonen blant de unge

Gjennom de siste tre årene har 00Nation utviklet seg som organisasjon for å treffe enda bredere i den unge målgruppen.

– Vi er et ganske annerledes selskap fra Nordavind som DNB inngikk partnerskap med i 2018. Fra å være en ren e-sportsorganisasjon er vi nå mer et livsstilsbrand med gaming og e-sport i sentrum, forteller Willumsen.

Vi er et livsstilsbrand med gaming og e-sport i sentrum
Steffen Willumsen

00Nation har de siste årene vært delaktige i flere DNB-prosjekt, deriblant rekrutterings- og informasjonskampanjer, og ulike type kundefordeler.

– Deres tilnærming og erfaring med å jobbe med ungdom er imponerende, og noe vi ønsker å dra enda mer nytte av i tiden fremover. Blant annet med flere synlige kundeaktiviteter der vi treffer på de unge som på konserter og festivaler, sier Lemoen Lunde.

Deres tilnærming og erfaring med å jobbe med ungdom er imponerende
Aina Lemoen Lunde

En av årsakene til at DNB og 00Nation fornyer partnerskapet sitt er deres gjensidige fokus på å løfte frem unge talenter.

– Sammen med DNB startet vi en akademisatsning i 2018 for å finne de unge gaming-talentene og løfte dem opp helt til den øverste scenen. Fremover ønsker vi å ta en enda større posisjon blant de unge, det skal vi gjøre sammen med DNB, sier Willumsen.

FORNYER PARTNERSKAPET: - Etter tre år med godt samarbeid ser vi frem til å utfordre og utvikle hverandre videre, sier Aina Lemoen Lunde i DNB. Foto: DNB

Hindrer utenforskap

Willumsen forteller at gaming stadig blir en viktigere del av unges liv:

– Oppfattelsen av gaming har utviklet seg drastisk de siste årene. Fra å være en noe stigmatisert aktivitet, til å bli en av de største kulturelle fellesinteressene blant unge uavhengig om man er en ren gamer eller driver med musikk, fotball eller revisjon. Dessuten har vi sett at gaming hjelper unge med å spisse ferdigheter som også kan anvendes i jobbsammenheng og hindrer utenforskap, avslutter Willumsen i 00Nation.