Vil du bidra til å skape den beste mobile kundeopplevelsen?

Da kan du påvirke utviklingen av Mobilbanken.

VI TRENGER DEG: Vil du bli betatester for Mobilbanken? Foto: Stig B. Fiksdal
Lesetid 3 min lesetid
Publisert 30. apr 2021
Artikkelen er flere år gammel

- Jeg synes funksjonen der man overfører penger mellom kontoer fungerer veldig bra, det gjør at jeg kan overføre penger fort og greit hvor som helst, sier Robin (28).

Han er én av rundt 6000 betatestere av Mobilbanken til DNB.

Som betatester får du oppdateringer i appen 2-4 uker før resten av brukerne, og gir tilbakemeldinger til DNB dersom noe fungerer dårlig. 

Kundenes tilbakemeldinger er viktige

Produktansvarlig for Digitale Kanaler i DNB, Oscar Nordström, håper enda flere ønsker å bli betatestere.

- Kundeinnsikt og tilbakemeldinger er helt avgjørende for at vi skal klare å levere en mobilbank som svarer opp de behovene som kundene våre har, sier han.

Robin har vært betatester for DNB i et par år, og synes det er fint at man kan gi tilbakemeldinger på mangler og feil.

- Jeg har gitt beskjed om ting som ikke virker som det skal, eller som ikke har fungert godt nok, og alltid fått kjappe tilbakemeldinger. Enkelte funksjoner har da blitt fikset kort tid etterpå, forklarer han.

Robin synes Mobilbanken har mange gode funksjoner, som at du både kan bruke touch- og face-id for å logge på, og at du kan lage, se og endre avtalegiro og eFaktura i Mobilbanken.

- Man kan til og med legge til kontoer fra andre banker, sier han.  

Robin mener også at Mobilbanken har forbedringspotensial.

- Det bør være en mulighet til å kontakte banken via melding i Mobilbanken, sier han.  

BETATESTER: Robin synes det er gøy å teste ut nye versjoner av apper, som Mobilbanken. Foto: Privat

Mobilbank under utvikling

En betaversjon betyr at den inneholder nye tjenester som testes ut, men som fortsatt ikke er helt ferdig.

Oscar Nordström i DNB presiserer at betaversjonen er like trygg som den vanlige mobilbanken, men at tjenesten fortsatt er under utvikling og derfor kan være ustabil i perioder.

- Hele poenget med en betatest er at vi får flere tilbakemeldinger på funksjonalitet og brukeropplevelse, slik at appen blir enda bedre til lansering.

Han legger til:

- Vårt mål med Mobilbanken er at den skal bli såpass god at kunder som ikke har DNB som bank også skal ta den i bruk. I samarbeid med våre kunder ønsker vi å gjøre appen til den beste inngangen til ditt finansielle liv.

Slik blir du betatester

For iPhone bruker banken testflight, som er Apple sitt testsystem.

  1. Last ned testflight i App Store og trykk så på linken her  

  1. For Android trykker du på denne linken.

Etter du har gjennomført trinnene vil det bli gjort en oppdatering av dagens app på din mobiltelefon. Dagens mobilbank vil derfor erstattes med betaversjonen. Dersom du ønsker å få tilbake til den gamle, så må du avinstallere beta-versjonen og laste ned DNB-appen på nytt i App Store eller Google Play. 

Har du registrert deg og har tilbakemeldinger?

Send oss en tilbakemelding via Testflight-appen eller e-post:

  • Informasjon om telefonmerke

  • Rapportering og forklaring av feil, gjerne med skjermdump. Merk (*) at du ikke må sende skjermdumpen i åpen e-post hvis den inneholder sensitiv informasjon! Les mer om dette nedenfor

  • E-posten sendes til: mobilbank@dnb.no

(*) Innholdet i en vanlig e-post anses som like tilgjengelig for andre som teksten på et postkort. Vil du sende oss en skjermdump som inneholder sensitiv informasjon, sendt oss derfor en e-post om dette, så vil du få info om hvordan du kan sende den på en sikker måte. Du kan eventuelt redigere skjermdumpen/bildet, skjule det som er sensitivt, før du sender den med vanlig e-post.

Nå kan du også betateste Spare-appen

For Android last ned her.

For iPhone last ned her.