Rå på sosiale medier?

Vi jakter etter DNB Ung sitt nye ansikt

Kunne du tenke deg å stå foran kamera, lage engasjerende innhold som flyr i sosiale medier og jobbe i et pulserende content-miljø?

SLUTTER: Morten Sandvik, i DNB Ung, får nye utfordringer, og i den anledning leter vi etter en ny makker til Kornelia. Kan det være deg?
Lesetid 2 min lesetid
Publisert 05. jun. 2020
Artikkelen er flere år gammel

Da er det kanskje deg vi leter etter! 

SETT DISSE TO FØR? Morten og Kornelia er DNB Ung sine ansikter og jobber med å inspirere og spre kunnskap om privatøkonomi på en underholdende måte.

@dnbung på Instagram kan du følge Morten og Kornelia (på bildet over) finne svar på det du lurer på som fersk i voksenlivet. 

Nå skal Morten bevege seg videre til nye utfordringer, og i den anledning leter vi etter en ny makker til Kornelia. Kan det være deg? 

Vi leter etter deg som har et brennende ønske om å jobbe med innhold i sosiale medier og være DNB Ung sitt ansikt utad. Du er rå på å fortelle historier og du tar utfordringen det er å formidle økonomi på en morsom og engasjerende måte 

Som Ung ansikt vil du lage innhold med andre kjente DNB-profiler: som Silje Sandmæl, forbrukerøkonom og programleder. Foto: Morten Sandvik

Du trenger ikke å kunne bank og økonomi for å søke, for det kan vi. Du skal være som unge flest og tørre å spørre alle de «dumme» spørsmålene og ta tak i de utfordringene man møter på som fersk i voksenlivet.

Som UNG-ansikt vil du være en del av forbrukerredaksjonen i DNB Media. En typisk arbeidsuke vil gå ut på å planlegge hva slags innhold som skal lages; hva som skal filmes og redigeres og hvilke bilder som skal tas. Deretter publisere innholdet i sosiale medier og følge opp responsen. 

Jobben kan gjøres ved siden av studier eller annen deltidsjobb. 

I videoen over ser du Morten og samboeren, Trude, som skal lage en samboerkontrakt. Innholdet som lages reflekterer en ekte situasjon Morten og Kornelia står oppi. Dette gjør innholdet genuint. 

Søk nå!

For å søke må du lage en kort video om deg selv, på maks tre minutter. Vi ønsker å se hvordan du fungerer foran kamera og om hvor god du er på foto og redigering. I søknadsvideoen skal du fortelle kort om deg selv og løse en utfordring:

Hvis du kunne spurte hvem som helst om hva som helst her i banken. Hva ville det vært?

Søknadsvideo sendes til pernille.s.borchgrevink@dnb.no. Søknadsfrist er 18. juni 2020. 
Arbeidssted: Oslo 
Jobbtype: Deltid (50 %), frilans.  
Arbeidstid: Fleksibel 

Spørsmål om stillingen kan rettes til samme mail. 

Informasjon om stillingen

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide en redaksjonsplan
  • Lage video og innhold til sosiale medier
  • Bidra til å løfte uttrykket på DNB Ung sine sosiale kanaler
  • Skape engasjementet på DNB Ung sine sosiale kanaler
  • Følge opp innhold som publiseres
  • Stille opp på eventer o.l.
  • Ha dialog og et samarbeid med de andre ung-aktivitetene i banken, som for eksempel events eller marketing-kampanjer
  • Bidra til å løfte DNBs kommunikasjon rettet mot unge
  • Finne gode kilder for å optimalisere innhold og spredning: Intervjue eksperter i banken, eller eksternt. Bruke DNB sine sponsorater eller andre influencere

Personlige egenskaper:

  • Kreativ og initiativrik
  • Utadvendt og liker å by på seg selv 
  • Selvgående
  • Erfaren bruker av sosiale medier
  • Sterk kommunikasjons- og formidlingsevne
  • Engasjert, med et ønske om å ta DNB Ung sine sosiale kanaler til et høyere nivå

Utdannelse og kompetanse:

  • Kan filme og redigere video, InDesign er et pluss.
  • Har kompetanse innenfor journalistikk eller markedsføring
  • Kjent med formatene og virkemidlene som brukes i de ulike sosiale kanalene: Instagram, Snapchat, YouTube og Facebook.