Bankintegrasjon
Spar tid! Integrer nettbanken med ditt regnskapssystem. Enklere blir det ikke.
Hva er bankintegrasjon?
Bankintegrasjon er en prosess der bedriften kobler sammen sitt regnskapssystem med bankkontoene sine for å automatisere og forenkle regnskapsprosessen.
Slik fungerer bankintegrasjon
En bankintegrasjon innebærer vanligvis å etablere en direkte dataforbindelse mellom regnskapssystemet og banken, som gir bedriften tilgang til transaksjonsinformasjon og saldo på kontoer.
Med bankintegrasjon kan din bedrift enkelt og raskt overføre transaksjonsdata fra bankkontoer til regnskapsprogrammet, uten å måtte manuelt legge inn informasjonen.
Hvorfor ta i bruk løsningen?
Bankintegrasjon kan bidra til å redusere feil i regnskapet, og spare tid og redusere kostnader ved manuelle oppgaver knyttet til utbetaling, regnskap og bokføring. Det hjelper bedriften å forbedre kontantstrømstyringen ved å gi saldoinformasjon og transaksjonsdata. Dette gir større forutsigbarhet på kontaktstrømmen og gir mulighet for å planlegge utbetalinger og investeringer på en effektiv måte.
Fordeler med integrasjon mellom bank og regnskapssystem
Kontroll og nøyaktighet i regnskapsføringen
Automatisk overføring og innhenting av data til/fra banken
Tidsbesparende
Automatisering av oppgaver du tidligere gjorde manuelt
Alltid oppdatert regnskap
Saldo og bankavstemming som gir bedre kontantsstyring
Reduserte kostnader
Spar tid og penger på feil som kan oppstå manuelt
Bedre sikkerhet
Reduser risiko for feil og beskytt økonomiske data
Skalerbarhet
Bankntegrasjon kan hjelpe bedriften til å vokse
Slik bestiller du bankintegrasjon
Steg 1: Kom i gang
Du eller din regnskapsfører kan enkelt bestille bankintegrasjon. For å bestille bankintegrasjon må bedriften ha kundeforhold med konto hos oss.
Du kan bestille hvis du:
- A) Har egen nettbank og din bruker har bestillerrettighet.
Be om å få bestillerfullmakt - B) Du er regnskapsfører og har bestillerfullmakt på klientens konto. Be om fullmakt
Steg 2: Ta i bruk løsningen
Start bestillingen fra ditt regnskapssystem, eller bestill bankintegrasjon direkte her.
Nedenfor har vi listet opp alle regnskapssystemene som tilbyr digital bestilling av bankintegrasjon i samarbeid med DNB. Fra regnskapssystemet blir du rutet til DNB sin Tjenestebutikk.
- 24SevenOffice
- Agendec
- Aritma
- Auzilium
- BilagSky
- BitPeople
- CloudBooking
- CloudOffice
- Continia
- Continia Banking
- Cordel
- Datalex Software
- DNB Regnskap
- Fiken
- Fortnox (kommer Q1 2025)
- Hogia
- iizy (kun innbetalinger)
- Kommunion (kun innbetalinger)
- Luca
- Marathon
- Monitor
- Muleum
- NorKred (kun innbetalinger)
- OnProperty
- Pagero
- Poweroffice GO
- Proline
- Rambase
- Solibo (kun innbetalinger og AvtaleGiro)
- Sparebank1 Regnskap
- StyreWeb
- Sumango
- Tripletex
- Uni Micro (med Uni Economy og Uni Økonomi V3)
- UtilityCloud
- Visma eAccounting
- Visma Enterprise Plus Økonomi
- Visma.net AutoPay (med Visma Business, NXT, Visma Global, Visma Lønn, Visma.net Financials, Visma.net Expense, Visma.net Payroll, Visma DI, Visma Bluegarden, og Visma Control)
- Xledger
- Zirius
Ta kontakt med din ERP leverandør dersom de ikke tilbyr digital bestilling.
Steg 3: Følg bestillingsløpet i Tjenestebutikken til DNB
Her bestiller du de tjenestene du ønsker. Når bestillingen er fullført kan du laste ned en kvittering.
Nå er bankintegrasjonen på plass innen kort tid!
Spar tid! Gjør endringene selv.
Bankavstemming
Med tjenesten “Bankavstemming” mottar du digital kontoutskrift for automatisk avstemming mot bank. Du kan legge til eller fjerne kontoer som du vil ha kontoutskrift for.
Innbetalinger
Med tjenesten “Innbetalinger” får du detaljert informasjon om innbetalinger fra dine kunder for avstemming av kundereskontro. Du kan endre dine KID-alternativ, velge hvor ofte du vil ha informasjon og gjøre andre endringer. Du kan også slette avtaler du ikke trenger lenger.