• Chatbot
  • Bli bedriftskunde
  • Hjelp og veiledning
  • Avtal møte
  • Finn ditt kontor

Bankintegrasjon

Når bank og regnskap snakker sammen, sparer du mye arbeid på betaling av regninger og avstemming. Her finner du det du trenger å vite om bankintegrasjon mot et regnskapssystem.

Spar tid! Integrer nettbanken med ditt regnskapssystem. Enklere blir det ikke.

Hva er bankintegrasjon?

Bankintegrasjon er en prosess der bedriften kobler sammen sitt regnskapssystem med bankkontoene sine for å automatisere og forenkle regnskapsprosessen.

Slik fungerer bankintegrasjon

En bankintegrasjon innebærer vanligvis å etablere en direkte dataforbindelse mellom regnskapssystemet og banken, som gir bedriften tilgang til transaksjonsinformasjon og saldo på kontoer.

Med bankintegrasjon kan din bedrift enkelt og raskt overføre transaksjonsdata fra bankkontoer til regnskapsprogrammet, uten å måtte manuelt legge inn informasjonen.

Hvorfor ta i bruk løsningen?

Bankintegrasjon kan bidra til å redusere feil i regnskapet, og spare tid og redusere kostnader ved manuelle oppgaver knyttet til utbetaling, regnskap og bokføring. Det hjelper bedriften å forbedre kontantstrømstyringen ved å gi saldoinformasjon og transaksjonsdata. Dette gir større forutsigbarhet på kontaktstrømmen og gir mulighet for å planlegge utbetalinger og investeringer på en effektiv måte.

Fordeler med integrasjon mellom bank og regnskapssystem

Kontroll og nøyaktighet i regnskapsføringen

Automatisk overføring og innhenting av data til/fra banken

Tidsbesparende

Automatisering av oppgaver du tidligere gjorde manuelt

Alltid oppdatert regnskap

Saldo og bankavstemming som gir bedre kontantsstyring

Reduserte kostnader

Spar tid og penger på feil som kan oppstå manuelt

Bedre sikkerhet

Reduser risiko for feil og beskytt økonomiske data

Skalerbarhet

Bankntegrasjon kan hjelpe bedriften til å vokse

Slik bestiller du bankintegrasjon

Steg 1: Kom i gang

Du eller din regnskapsfører kan enkelt bestille bankintegrasjon. For å bestille bankintegrasjon må bedriften ha kundeforhold med konto hos oss.

Du kan bestille hvis du:

Steg 2: Ta i bruk løsningen

Start bestillingen fra ditt regnskapssystem, eller bestill bankintegrasjon direkte her.

Nedenfor har vi listet opp alle regnskapssystemene som tilbyr digital bestilling av bankintegrasjon i samarbeid med DNB. Fra regnskapssystemet blir du rutet til DNB sin Tjenestebutikk.

  • 24SevenOffice
  • Agendec
  • Aritma
  • Auzilium
  • BilagSky
  • BitPeople
  • CloudBooking
  • CloudOffice
  • Continia
  • Continia Banking
  • Cordel
  • Datalex Software
  • DNB Regnskap
  • Fiken
  • Fortnox (kommer Q1 2025)
  • Hogia
  • iizy (kun innbetalinger)
  • Kommunion (kun innbetalinger)
  • Luca
  • Marathon
  • Monitor
  • Muleum
  • NorKred (kun innbetalinger)
  • OnProperty
  • Pagero
  • Poweroffice GO
  • Proline
  • Rambase
  • Solibo (kun innbetalinger og AvtaleGiro)
  • Sparebank1 Regnskap
  • StyreWeb
  • Sumango
  • Tripletex
  • Uni Micro (med Uni Economy og Uni Økonomi V3)
  • UtilityCloud
  • Visma eAccounting
  • Visma Enterprise Plus Økonomi
  • Visma.net AutoPay (med Visma Business, NXT, Visma Global, Visma Lønn, Visma.net Financials, Visma.net Expense, Visma.net Payroll, Visma DI, Visma Bluegarden, og Visma Control)
  • Xledger
  • Zirius

Ta kontakt med din ERP leverandør dersom de ikke tilbyr digital bestilling.

Steg 3: Følg bestillingsløpet i Tjenestebutikken til DNB

Her bestiller du de tjenestene du ønsker. Når bestillingen er fullført kan du laste ned en kvittering.

Nå er bankintegrasjonen på plass innen kort tid!

Spar tid! Gjør endringene selv.

Har du bankintegrasjon og betalingsavtaler i DNB?

Da kan du enkelt gjøre endringer i dine innstillinger og valg for tjenestene, slik at de passer til dine behov.

Her er noen av endringene du kan gjøre:

Bankavstemming

Med tjenesten “Bankavstemming” mottar du digital kontoutskrift for automatisk avstemming mot bank. Du kan legge til eller fjerne kontoer som du vil ha kontoutskrift for.

Innbetalinger

Med tjenesten “Innbetalinger” får du detaljert informasjon om innbetalinger fra dine kunder for avstemming av kundereskontro. Du kan endre dine KID-alternativ, velge hvor ofte du vil ha informasjon og gjøre andre endringer. Du kan også slette avtaler du ikke trenger lenger.