Du kan ordne det meste selv:

Illustrasjonsfoto mann og dame

Åpne konto Å Avslutte konto A
Sjekke saldo med SMS, PC/nettbrett eller mobilbank S Få tilgang til dine kontoer F
Finne innbetalinger I Finne utbetalinger U
Tastet feil passord ved innlogging? P Stenge tilgang til bruker S
Finn PIN-koden til kortet ditt F



Åpne konto

Logg inn og åpne en ny konto nå

Når du trenger en ekstra konto er det enkelt å åpne den i nettbanken. Her ser du hvordan:
Steg 1 - Klikk på Administrasjon Steg 2 - Klikk på Åpne konto Steg 3 - Velg kontotype Steg 4 - Velg tilknytning
Klikk p Adminstrasjon Klikk p pne konto Velg kontotype Velg tilknytning
       
Steg 5 - Bekreft konto      
Bekreft konto      
Når kontoen er opprettet må administrator tildele rettigheter.
Kontoen er tilgjengelig i nettbank umiddelbart og klar for bruk neste virkedag.




Til toppen
Avslutte konto

Logg inn for å avslutte en konto nå

Har du en eller flere kontoer som ikke benyttes lenger kan du avslutte de selv i nettbanken. Her ser du hvordan:



Steg 1 - Klikk på Administrasjon
Steg 2 - Klikk på Avslutte konto
Steg 3 - Velg konto
 Steg 4 - Velg oppgjørskonto
Klikk p hovedmeny Administrasjon
Velg innvalg Avslutte konto
Velg konto som skal avsluttes
Velg oppgjrskonto
 Steg 5 - Bekreft avslutning
   
 Bekreft avslutning av konto      
For å avslutte kontoen må saldo være kr. 0.-
Har du betalingstjenester tilknyttet konto, som for eksempel KID-avtale eller bedriftskort  kontakt oss på 915 04800.
Hvis konto ligger i konsernkontostruktur, kontakt din rådgiver som du finner på forsiden i nettbanken.



Til toppen
Sjekk saldo ved å bruke mobil, PC eller nettbrett

Sjekk saldo hvor og når det passer deg

SMS - B S til 915 04800
Nettbank - logg inn i nettbank Mobilbank - logg inn i mobilbank
Saldo p SMS Nettbank Mobilbank
Send kodeord BEDRIFT SALDO eller B S til 915 04800, for å motta saldo og siste transaksjoner på SMS.

Varslingstjenester aktiverer du i nettbanken eller mobilbanken. Velg «Varslingstjenester» i hovedmenyen.
Logg inn i nettbanken med din bruker-id og BankID/BankID på mobil eller kodebrikke.

Saldo finner du ved å velge «Konto» og «Ny Kontooversikt» i hovedmenyen.
Logg inn i mobilbanken med ditt mobilnummer og BandID på mobil eller kodebrikke.

Saldo finner du ved å velge «Kontooversikt» i hovedmenyen.

» Les mer om mobilbanken

Til toppen
Få tilgang til dine kontoer

Logg inn og gi tilganger til dine kontoer nå


Nettbanken er lagt opp til at hvert abonnement har en eller flere administratorer som styrer tilgangene brukerne skal ha til kontoene. Er det kun en bruker på abonnmentet har denne automatisk alle tilganger. Er det flere brukere må Administrator gi seg selv og andre brukere tilgang før kontoer kan tas i bruk. Her ser du hvordan tilganger kan gis:
Steg 1 - Klikk på Administrasjon
Steg 2 - Klikk på Bruker
Steg 3 - Klikk på Endre Steg 4 - Angi valg og klikk på Søk
Klikk p Administrasjon i hovedmenyen Klikk p Bruker Klikk p endre Klikk p Sk
       
Steg 5 - Velg tilganger Steg 6 - Klikk på Lagre  
Velg tilganger Klikk p Lagre  
Endringen trer i kraft umiddelbart.
Ønsker du å gi alle fulle tilganger kan dette gis ved å huke av for Alle brukere - Alle rettigheter valget i bildet.
For deg som ønsker å lære mer så har vi egne Webinar og eLæringskurs for administrering av kontoer og brukere. Dette finner du når du er logget inn i nettbanken.



Til toppen

Finne innbetalinger

Logg inn og se på innbetalinger nå

Har du innbetalinger på konto får du alle bilag i nettbanken. Her ser du hvordan du finner de:

Steg 1 - Klikk på Betaling
Steg 2 - Klikk på Innbetaling
Steg 3 - Velg Søkekriterier
Steg 4 - Klikk på Søk
Klikk p Betaling i hovedmenyen Klikk p Innbetaling Velg skekriterer for  begrense sket Klikk p Sk
       
Steg 5 - Klikk Detaljer for kvittering.

 
Klikk p Detaljer for aktuelle innbetaling

 
Savner du innbetalinger i oversikten?
Noen typer innbetalingsmeldinger finner du i Arkiv, som du finner i menyvalget Betaling. Vær også oppmerksom på at noen typer er bilagsløse, blant annet innbetalinger sendt via fil, internoverføringer, oppgjør knyttet til betalingsterminal og innskudd utført på et bankkontor.

Til toppen







Finne utbetalinger

Logg inn og finn dine utbetalinger nå


Alle utbetalinger finner du i nettbanken og er alltid oppdatert. Her ser du hvordan du finner de:

Steg 1 - Klikk på Betaling
Steg 2 - Klikk på Betalingsoversikt
Steg 3 - Velg Forfall eller Historikk
Steg 4 - Velg søkekriterer
Klikk p Betaling i hovedmenyen Klikk p Betalingsoversikt Velg Forfall eller Historikk Velg Skekriterer for  begrense sket
       
Steg 5 - Klikk Detaljer for kvittering

 
Klikk p Detaljer for aktuelle innbetaling

 
Forfall viser alle betalinger som ikke er gått ut av konto.
Historikk viser alle utførte og eventuelle kansellerte betalinger

Til toppen





Tastet feil passord ved innlogging?

Logg inn og åpne sperret bruker nå


Har din bruker-ID blitt sperret ved innlogging kan din administrator nullstille dette. Her ser du hvordan:

Tastet feil passord ved innlogging?


» Logg inn for å åpne sperret bruker

Har din bruker-ID blitt sperret ved innlogging kan din administrator nullstille dette. Her ser du hvordan:

1. Velg Administrasjon i hovedmenyen
2. Velg Bruker 3. Klikk på Detaljer 4. Nullstill
Klikk p Administrasjon i hovedmenyen Klikk p Bruker Klikk p Detaljer Klikk p Nullstill mislykkede forsk
Endringen trer i kraft umiddelbart.

Til toppen
Endringen trer i kraft umiddelbart


Til toppen

Stenge tilgang til bruker


Logg inn og steng tilgang til bruker nå

 

Har du en bruker som midlertidig eller permanent ikke skal ha tilgang til nettbanken kan administrator stenge tilgangen. Her ser du hvordan:

Steg 1 - Klikk på Administrasjon
Steg 2 - Klikk på Bruker
Steg 3 - Klikk på Detaljer
Steg 4 - Klikk på Steng tilgang
Klikk p Administrasjon i hovedmenyen Klikk p Bruker Klikk p Detaljer Klikk p Steng Bruker
       
Har bruker aktivert for BankID og BankID på mobil må hakene for dette også tas bort og så klikke Godkjenn endringer sikkerhetsinstrumenter. Dette gjøres i det samme bildet som beskrevet over.
Endringen trer i kraft umiddelbart
Du kan også sette tidsbegrenset tilgang til en bruker. I samme bilde som i steg 4 vil du finne en kalender du kan velge dato for når bruker ikke lenger skal ha tilgang. Klikk så Registrer.
Ønsker du å slette brukeren helt fra nettbanken ta kontakt med oss på 915 04800

Til toppen






Finn PIN-koden til kortet ditt

 

Har du bedriftskort hos oss og har glemt koden din hentes denne i vår private nettbank da kort er registrert på ditt personnummer.

Finn fram kortet ditt, logg inn og finn PIN-koden din nå

Her ser du hvordan du gjør det, så vet du til den dagen du trenger det:

 

Steg 1 - Velg i hovedmeny Steg 2 - Klikk Vise PIN-kode  
Klikk p Dagligbank og ln i hovedmenyen Klikk p Vise PIN-kode  
     
Steg 3 - Velg kortnummer og utløpsdato Steg 4 - Klikk Bekreft  
Velg kortnummer og utlpsdato Klikk Bekreft  
     
Steg 5 - Bekreft med BankID/BankID på mobil eller kodebrikke. Kode vises på skjermen i 30 sekunder.    
bekreft med BankID/BankID p mobil eller kodebrikke    
     
Har du privat nettbank i annen bank med bank-id kan du logge inn på dnb.no. Logg inn med personnummer og velg så linken: Klikk her for å logge deg inn med BankID utstedet fra annen bank.

Til toppen
Var dette nyttig for deg?