AvtaleGiro og eFaktura
Betal regninger enkelt
Du slipper å fylle ut kontonummer og KID-nummer
Regningene blir betalt i tide
AvtaleGiro
- Du slipper å registrere betalingen og tenke på forfallsdato
- Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon
- Banken sørger for at regningen betales automatisk og i tide
- Ønsker du å endre fast trekkdato må du kontakte betalingsmottaker. Du kan stoppe og endre enkeltbetalinger i betalingsoversikten
- Ønsker du å endre belastningskonto gjør du det i nettbanken under AvtaleGiro og eFaktura - Mine avtaler
eFaktura
- Med eFaktura finner du regningen din i nettbanken. Du slipper å taste inn lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon, og kan endre beløp og forfallsdato ved behov
- eFaktura blir ikke belastet kontoen din før du bekrefter regningen i nettbanken, mobilbanken eller med SMS
- Du kan se fakturaene i nettbanken, og skrive dem ut ved behov
- Siden regningene kommer i nettbanken din, og du kan velge å bli varslet på e-post eller SMS, er du ikke avhengig av posten, hvis du for eksempel er på ferie
AvtaleGiro med eFaktura
- AvtaleGiro med eFaktura er automatisk betaling av de eFakturaene du har mottatt i nettbanken
- Du slipper å registrere betalingen og tenke på forfallsdato
- Banken sørger for at regningen betales automatisk og i tide
- Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe betalingen
- Du kan til enhver tid se fakturaene i nettbanken din, og skrive dem ut ved behov
- Du kan flytte dine AvtaleGiro-avtaler mellom banker
Slik melder du inn en ny avtale
- Når du betaler en regning i nettbanken din, til en som tilbyr AvtaleGiro, vil du få spørsmål om du vil inngå avtale om AvtaleGiro neste gang. Dermed er det bare å si ja takk!
- For å gjøre det enklere for deg, kan du la banken opprette nye eFaktura-avtaler automatisk. Du kan når som helst slå av automatisk innmelding.
- Alltid eFaktura opprettes i nettbanken. Du finner det under "Dagligbank og lån" og "Avtalegiro og eFaktura".
Manuelt:
- Noter ned KID-nummer til den du ønsker AvtaleGiro fra. Dette finner du på den siste regningen du har mottatt. Logg deg inn i nettbanken, finn frem til AvtaleGiro og eFaktura, og søk etter ønsket betalingsmottaker fra menyvalget >Meld inn ny avtale. Når du registrerer avtalen(e) må du registrere KID-nummeret.
- Bruker du ikke nettbank kan du sende oss skjema for opprettelse av AvtaleGiro per post.
Spørsmål og svar om AvtaleGiro
Hva er AvtaleGiro?
Hvordan oppretter jeg en ny AvtaleGiro?
Hvordan sletter jeg AvtaleGiro?
Hva er maksbeløp og hvordan endrer jeg dette?
Hvorfor har ikke AvtaleGiro blitt betalt?
Hvordan kan jeg stoppe eller slette en betaling?
Hva gjør jeg når beløp eller forfallsdato er feil?
Hvor finner jeg detaljer på betalingen?
Hvorfor virker ikke AvtaleGiro?
Hvordan flytter jeg AvtaleGiro-avtaler fra en bank til en annen?
Spørsmål og svar eFaktura
Hva er Alltid eFaktura?
Hvordan betaler jeg en eFaktura?
Jeg har AvtaleGiro, kan jeg ha eFaktura også?
Hvordan ser jeg at en eFaktura er betalt?
Hvor finner jeg fakturadetaljene på eFakturaen?
Hva skjer hvis jeg avslutter Alltid eFaktura-avtalen?
Hvorfor har jeg mottatt en papirfaktura?