Betaling
Sjekk saldo og betal regninger
Med mobilbanken kan du enkelt gjennomføre betalinger, overføringer og sjekke saldo.
Få full oversikt
I nettbanken har du full kontroll over din økonomi. Du får god oversikt over dine kort, lån, kontoer og transaksjoner.
Sjekk hva du bruker penger på
I Min Økonomi får du oversikt over hva du har brukt penger på, alt fra mat og klær til bolig og bil. I tillegg hjelper vi deg å lage budsjett.
Har du betalingsproblemer?
Ubetalte regninger blir fort dyrt. Har du problemer med å betale lån eller kredittkortregninger i DNB, er det viktig at du tar kontakt med oss.
Kontanter
På en enkel måte kan du sette inn og ta ut kontanter via dagligvarebutikkenes bankterminaler.
Betal med telefon eller smartklokke
Se hvordan du kommer i gang med betaling på telefon eller smartklokke.
Spørsmål og svar
Dette avhenger av når betalingen utføres, og om betalingen går mellom kontoer i DNB eller to forskjellige banker. Hovedregelen er:
- Har du registrert betalingen din før kl 14:30 vil pengene som regel være på mottakers konto samme dag
- Har du betalt etter kl 14:30 vil pengene som regel være på konto tidlig neste virkedag (mandag – fredag)
Straksbetaling
Hvis du har aktivert straksbetaling i DNB, vil betalingen bli utført med en gang. Har mottaker konto i DNB kommer også pengene inn på konto med en gang. Straksbetaling aktiverer du under "Innstillinger" og "Betalingsinnstillinger" i nettbanken.
Banken har følgende oppdateringer for regningsbetalinger og overføringer fra konto, alle virkedager; ca. kl 00.05, 08.15, 10.00, 11.30, 13.30 og 14.30.
Banken har følgende oppdateringer for innskudd på konto, alle virkedager; ca. kl 06.15, 09.10, 11.45, 13.45 og siste oppdatering er kl. 15.45.
Hvis du har aktivert "Straksbetaling" i DNB, vil betalingen bli utført med en gang. Har mottaker konto i DNB kommer også pengene inn på konto med en gang. Straksbetaling aktiverer du under "Innstillinger" og "Betalingsinnstillinger" i nettbanken.
Logg inn i nettbanken og velg "Innstillinger" og "Endre beløpsgrense" i hovedmenyen. Du kan selv endre beløpsgrensen opp til 5 000 000 kroner. Har du behov for en høyere beløpsgrense, kan du sende oss en melding fra postkassen i nettbanken. Du kan også starte en chat når du er innlogget eller ringe oss på 915 04800.
Til informasjon: alle elektroniske betalinger via nettbank, mobilbank, telegiro og SMS har av sikkerhetsmessige årsaker en beløpsgrense. Denne beløpsgrensen gjelder for alle betalinger i en kalendermåned. Grensen gjelder deg som kunde, uavhengig av antall kontoer du disponerer i nettbanken din.
Et fast oppdrag er en regelmessig overføring mellom dine egne kontoer, til en annen mottaker i DNB eller en annen bank.
Du endrer eller stopper et fast oppdrag i nettbanken under "Dagligbank og lån" og "Faste oppdrag". Klikk på tannhjulet til høyre for å endre/stoppe oppdraget.