AvtaleGiro og eFaktura

AvtaleGiro og eFaktura er de enkleste måtene å betale regninger på. Du slipper å fylle ut kontonummer og KID-nummer, og regningene blir betalt i tide.

eFaktura

  • Med eFaktura finner du regningen din i nettbanken. Du slipper å taste inn lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon, og kan endre beløp og forfallsdato ved behov.
  • eFaktura blir ikke belastet kontoen din før du bekrefter regningen i nettbanken, mobilbanken eller med SMS.
  • Du kan se fakturaene i nettbanken, og skrive dem ut ved behov.
  • Siden regningene kommer i nettbanken din, og du kan velge å bli varslet på e-post eller SMS, er du ikke avhengig av posten, hvis du for eksempel er på ferie.

AvtaleGiro:

  • Du slipper å registrere betalingen og tenke på forfallsdato
  • Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon
  • Banken sørger for at regningen betales automatisk og i tide
  • Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe den
  • Ønsker d å endre fakturerings-/belastnigsdato for en avtalegiro må du må kontakte betalingsmottaker

AvtaleGiro med eFaktura

  • AvtaleGiro med eFaktura er automatisk betaling av de eFakturaene du har mottatt i nettbanken
  • Du slipper å registrere betalingen og tenke på forfallsdato.
  • Banken sørger for at regningen betales automatisk og i tide.
  • Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe betalingen.
  • Du kan til enhver tid se fakturaene i nettbanken din, og skrive dem ut ved behov.

Slik melder du inn en ny avtale:

  • Når du betaler en regning i nettbanken din, til en som tilbyr AvtaleGiro og/eller eFaktura, vil du få spørsmål om du vil inngå avtale om AvtaleGiro og/eller eFaktura neste gang. Dermed er det bare å si ja takk!
  • For å gjøre det enklere for deg, kan du la banken opprette nye eFaktura-avtaler automatisk. Du kan når som helst slå av automatisk innmelding.

Manuelt:
  • Noter ned KID-nummer/eFaktura-referanse til den du ønsker AvtaleGiro og/eller eFaktura fra. Dette finner du på den siste regningen du har mottatt. Logg deg inn i nettbanken, finn frem til AvtaleGiro og eFaktura, og søk etter ønsket betalingsmottaker fra menyvalget >Meld inn ny avtale. Når du registrerer avtalen(e) må du registrere KID-nummeret eller eFakturareferansen.



Se også: Nettbank, Mobilbank