AvtaleGiro og eFaktura

AvtaleGiro og eFaktura er de enkleste måtene å betale regninger på. Du slipper å fylle ut kontonummer og KID-nummer, og regningene blir betalt i tide.

eFaktura:

  • Du slipper å taste inn lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon. Du kan endre beløp og forfallsdato hvis du har behov for det.
  • eFaktura blir ikke belastet din konto før du har bekreftet regningen i nettbanken eller via SMS.
  • Du kan til enhver tid se fakturaene i nettbanken, og skrive dem ut hvis behov.
  • Siden regningene kommer i nettbanken din og du kan velge å bli varslet via SMS, er du ikke avhengig av posten når du for eksempel er ute og reiser.

AvtaleGiro:

  • Du slipper å registrere betalingen og tenke på forfallsdato
  • Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon
  • Banken sørger for at regningen betales automatisk og i tide
  • Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe den
  • Ønsker d å endre fakturerings-/belastnigsdato for en avtalegiro må du må kontakte betalingsmottaker

AvtaleGiro med eFaktura:

  • Du slipper å registrere betalingen og tenke på forfallsdato
  • Banken sørger for at regningen betales automatisk og i tide
  • Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe den
  • Du kan til enhver tid se fakturaene i nettbanken din, og skrive dem ut hvis behov
  • Ønsker d å endre fakturerings-/belastnigsdato for en avtalegiro må du må kontakte betalingsmottaker

Slik melder du inn en ny avtale:

Den enkle metoden:
  • Når du betaler en regning i nettbanken din til en som tilbyr AvtaleGiro og/eller eFaktura vil du få spørsmål om du vil betale med AvtaleGiro eller eFaktura til denne mottakeren neste gang. Dermed er det bare å si ja takk!
  • For å gjøre det enklere for deg kan du la banken opprette nye eFaktura-avtaler automatisk. Du kan når som helst slå av automatisk innmelding.
Den aktive metoden:
  • Noter ned KID-nummer/eFaktura-referanse til den du ønsker AvtaleGiro og/eller eFaktura fra. Dette finner du på siste regningen du har mottatt. Logg deg inn i nettbanken, finn frem til AvtaleGiro og eFaktura, og søk etter ønsket betalingsmottaker fra Meld inn ny avtale. I registreringen får du bruk for KID-nummeret/eFakturareferansen.
Se også: Nettbank, Mobilbank