Behandlingsforsikring
Behandlingsforsikring hjelper deg å få rask behandling ved sykdom eller skade. En personlig sykepleier sørger for riktig spesialist.
Rask behandling uten egenandel
Gratis døgnåpen helsetelefon
En personlig sykepleier hjelper deg til riktig spesialist og med alt det praktiske
Har du spørsmål om behandlingsforsikring?
Har du hatt uhell eller skade?
Hva er behandlingsforsikring?
Med Behandlingsforsikring kommer du raskt til behandling ved sykdom eller skade.
Hvis du blir syk eller blir utsatt for en ulykke, er det både godt og trygt å få litt ekstra omsorg. Med behandlingsforsikring er man ivaretatt fra første stund. Så fort du sender inn henvisningen fra legen, sørger en personlig sykepleier for at du kommer til riktig spesialist.
Spørsmål og svar
Vårt medisinske nettverk består av helsefaglige samarbeidspartnere i Norge, Sverige og Danmark.
Behandlingsforsikring kan kjøpes av alle mellom 16 og 69 år, og forsikringen varer til fylte 70 år. Ved kjøp må kunden fylle ut et helseerklæringsskjema, som må være ferdig vurdert før forsikringen kan benyttes.
Hvis du blir syk eller blir utsatt for en ulykke, er det både godt og trygt å få litt ekstra omsorg. Med behandlingsforsikring er man ivaretatt fra første stund. Så fort du sender inn henvisningen fra legen, sørger en personlig sykepleier for at du kommer til riktig spesialist.
Din helsetelefon er en døgnåpen helsetjeneste som er gratis for kunder med en eller flere av våre livs- og behandlingsforsikringer.
Dekningsoversikt
- Billeddiagnostikk innen 10 virkedager, for eksempel MR og CT
- Legespesialist innen 10 virkedager
- Andregangsvurdering
- Operasjon eller sykehusbehandling innen 15 virkedager
- Rehabilitering etter sykehusopphold
- Medisiner under sykehusopphold
- Reiser og losji
- Psykologisk førstehjelp
- Helsetelefon
- Behandling for sykdom, skader eller plager som er oppstått før forsikringen er godkjent
- Konsultasjon hos allmennlege/bedriftslege og spesialist i allmennmedisin
- Behandling hos psykolog og psykiater
- Behandling ved offentlig sykehus
- Medisiner utover medisinering på behandlingsstedet
- Hjelpemidler og tilpasning av disse
- Legeuttalelser, attester og lisenser som ikke er bestilt av Fremtind
- Forhold som selskapet har reservert seg mot ved vurdering av helseopplysningene. Eventuell reservasjon vil fremkomme av forsikringsbeviset
- Forsikringssum for de enkelte dekningene. Disse fremkommer av forsikringsbeviset.
- Forsikringen dekker kun behandling som er forhåndsgodkjent av Fremtind
- Forsikringstilfeller som forsikrede selv har fremkalt eller forverret ved grov uaktsomhet eller forsett
Forsikringen gjelder for behandling i Norge, Sverige og Danmark (Skandinavia).
Dersom det ikke finnes tilgjengelig kompetanse i Skandinavia kan det henvises til andre private behandlingsinstitusjoner i Europa som selskapet har inngått avtale med.
Ved kjøp av forsikringen plikter du å gi riktige og fullstendige svar på selskapets spørsmål. I forsikringsbeviset fremgår det hvilke opplysninger som er lagt til grunn. Hvis noe ikke er riktig, må du straks varsle oss.
Sikkerhetsforskrifter er skadeforebyggende og skadebegrensende tiltak du må ta, og disse finner du i forsikringsbeviset.
I tilfelle skade må du kontakte oss så raskt som mulig. Hvis du ikke overholder dine forpliktelser kan erstatningen bli redusert, helt eller delvis.
Se også
Leverandør av forsikringen
Forsikringen leveres av Fremtind Forsikring. For å kunne gi deg et tilbud, beregne pris og kjøpe forsikring vil DNB overføre dine personopplysninger til Fremtind. Du kan lese mer om Fremtinds behandling av personopplysninger på Fremtinds personvernerklæring.