Du må oppdatere din kundeinformasjon
Det er viktig at informasjonen vi har om deg er korrekt og oppdatert. Derfor må du legitimere deg på nytt.
Så enkelt er det å legitimere seg på nytt (1:37)
For de fleste vil det raskeste være å legitimere seg med BankID-app.
For å legitimere seg med BankID-app trenger du:
- gyldig pass eller
- norsk nasjonalt ID-kort eller ID kort fra EU/EØS land
BankID-appen krever at du har oppdatert telefonen din:
- iPhone må være iOS 13 eller nyere
- Android må være 7.0 eller nyere
Har du ikke mulighet til å bruke BankID-app eller mangler gyldig pass og ID-kort, er du velkommen til å legitimere deg på et av våre kontorer.
BankID-App: logger du inn i nettbank med mobil, legitimerer du deg slik:
1. Last ned BankID-app fra App-store eller Google play
2. Finn frem gyldig pass/ID-kort og mobil og logg inn i nettbanken
3. Følg stegene om samtykke av bruk av biometriske data og start legitimeringen
BankID-app: logger du deg inn i nettbank med PC, legitimerer du deg slik:
1. Last ned BankID-app fra App-store eller Google play.
2. Finn frem gyldig pass/ID-kort, mobil og PC
3. Logg inn i nettbanken
4. Åpne BankID-appen og velg "skal du gjøre en ID-sjekk"?
5. Følg stegene om samtykke av bruk av biometriske data og start legitimeringen
Flere av våre kontorer er åpne for legitimering
Har du ikke mulighet til å bruke BankID-app eller mangler gyldig pass og ID-kort?
Bedriftsnettbanken: Last opp bilde/kopi av legitimasjon
Skal du laste opp for deg selv eller på vegne av noen andre i bedriften?
1. Ta bilde/kopi av gyldig legitimasjon
2. Last opp og send det til oss digitalt
Spørsmål og svar
Hvorfor spør banken min om legitimasjon?
Jeg har ikke fått passtime før fristen går ut og har ingen annen legitimasjon?
Har du fått beskjed om å oppdatere din kundeinformasjon?
Har du fått et brev med svarslipp og returkonvolutt posten fra DNB?
Hva skjer hvis jeg ikke oppgir informasjonen som etterspørres?
Hva er gyldig legitimasjon?
Hvorfor kan jeg ikke bruke bankkort fra DNB til å legitimere meg?
Jeg har vært kunde lenge, hvorfor krever banken at jeg legitimerer meg på nytt?
Jeg er ikke kunde i DNB, hvorfor blir jeg kontaktet?
Hvorfor har jeg ikke blitt spurt om å sende oppdatert legitimasjon?
Relegitimerte ikke DNB alle sine kunder i 2015-2017?
Hva skal informasjonen brukes til?
DNB Nyheter · 5 min lesetid
DNB Nyheter articlesDNB Nyheter · 5 min lesetid
DNB Nyheter articles