Spørsmål og svar om SAS EuroBonus

Lurer du på noe om SAS EuroBonus og bruk av Mastercard fra DNB? Her finner du svar.

Spørsmål og svar

Hvem kan få SAS EuroBonus-poeng med Mastercard fra DNB?

Alle som har et gyldig DNB Mastercard. Kortet må ikke være sperret eller i mislighold ved bestilling.

Hva slags type SAS EuroBonus-poeng får jeg?

Poengene du samler opp med ditt Mastercard regnes som ekstrapoeng. Ekstrapoeng kan benyttes til bonusuttak, men teller ikke for oppgradering til et høyere medlemsnivå som grunnpoeng gjør.

Eksempel på bruk av bonusuttak: bestille hotell, bestille flytur, oppgradere flybillett m.m.
Mer informasjon finnes på SAS sine nettsider.

Hvordan oppgraderer jeg mitt Mastercard?

Du oppgraderer ditt Mastercard ved å logge deg inn her

Dersom du har et Mastercard merket FIRMA, kontakt oss på 915 04800 og vi vil hjelpe deg å komme i gang.

Må jeg være medlem av SAS EuroBonus?

Ja, du må være medlem av SAS EuroBonus. Dersom du ikke er medlem, vil DNB sørge for innmelding når du bestiller SAS EuroBonus på ditt Mastercard.

Når starter opptjening av SAS EuroBonus-poeng?

Poengopptjening starter først når DNB har registrert tilknytning av SAS EuroBonus på ditt Mastercard. Kortet vil være oppgradert med SAS EuroBonus allerede dagen etter bestilling.

Når får jeg poengopptjening?

Det opparbeides poeng på alle kjøp hvor Mastercard benyttes i Norge, utlandet og på nett.
For kjøp foretatt i utenlandsk valuta, beregnes poeng av beløp belastet Mastercard omregnet til NOK.

Følgende transaksjoner gir derimot ikke poengopptjening:
  • Uttak av kontanter over skranke og i minibank.
  • Overføring fra Mastercard til konto i nettbank.
  • Pengeoverføring mellom personer.
  • Kjøp av valuta med tilhørende gebyr eller andre kostnader tilknyttet slike transaksjoner.
  • Kjøp av bankremisse, sjekker og reisesjekker med tilhørende gebyr eller andre kostnader tilknyttet slike transaksjoner.
  • Kostnader og gebyrer som påløper i henhold til vilkårene for Mastercard så som, men ikke begrenset til årsgebyr, renter, fakturagebyr, betalingspåminnelse, inkassokostnader og saksomkostninger.

Når får jeg velkomstpoengene mine?

Første gang du bruker kortet ditt etter at det er oppgradert, blir velkomstpoengene aktivert. Velkomstpoengene overføres til SAS EuroBonus kontoen din ved første fakturering.

Når overføres opptjente SAS EuroBonus-poeng?

Poengene du tjener vil vises på Mastercard-fakturaen. Poengene beregnes månedlig og overføres deretter til din medlemskonto i SAS EuroBonus. Den totale poengsaldo kommer frem på oversikten du vil motta fra SAS.

Hvor mange poeng får jeg?

I tillegg til at du får SAS EuroBonus-poeng når du handler med Mastercard, vil du ved bestilling av SAS EuroBonus få en sum velkomstpoeng.

Jeg har tilleggskort på min Mastercard-konto. Får jeg også poengopptjening på det?

Ja, det får du. Poengopptjening på eventuelle tilleggskort vil bli godskrevet hovedmedlemmets Mastercard-konto.

Hvor ser jeg mine opptjente poeng?

Du kan se dine opptjente SAS EuroBonus-poeng på Mastercard fakturaen fra DNB.
I tillegg vil du se din totale SAS EuroBonus poengopptjening på SAS EuroBonus medlemssider og i SAS-appen.

Hva skjer med poengene hvis du endrer ditt Mastercard?

Dersom du får nytt Mastercard som følge av kortfornyelse, vil poengene videreføres på ditt nye kort.

Ved endring av Mastercard, for eksempel fra Grønt kort til SAGA eller vice versa, må du opprette en ny avtale med SAS EuroBonus på ditt nye Mastercard. Allerede opptjente poeng vil videreføres på ditt nye Mastercard. Vi kan ikke garantere at du får beholde samme konto, så vi anbefaler at poengene overføres før kortet avsluttes, hvis ikke vil poengene gå tapt.

Får jeg ett nytt Mastercard når jeg legger til SAS EuroBonus?

Nei, du beholder ditt Mastercard. Vi sørger for at dette kobles sammen i våre systemer.

Hvordan ser jeg at jeg har oppgradert mitt Mastercard?

Du får en kvittering på at det er bestilt.

Hvordan avslutter jeg min SAS EuroBonus oppgradering?

Du står fritt til å si opp din SAS EuroBonus oppgradering når du måtte ønske. Ta kontakt med oss på vårt kundesenter, så hjelper vi deg.

Om velkomstpoeng

Dersom du melder deg ut av SAS EuroBonus programmet for så å melde deg inn igjen kort tid etter, så vil du ikke ha krav på å få tildelt nye velkomstpoeng.
Unntaket er dersom du går fra et kundeprogram til et annet. Dersom du går fra å være for eksempel Sølvkunde til SAGAkunde, så må du inngå ny avtale med SAS EuroBonus, og da vil du motta nye velkomstpoeng.