Nettbank gir deg full oversikt over egen økonomi. Du kan utføre banktjenester raskt og enkelt - når det passer deg. Du får også tilgang til vår mobilbank.
» Bli nettbankbruker i dagDet kan være flere gunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Det kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikken eller at systemene er midlertidig utilgjengelig. Slik oppdaterer du nettleseren:
Får du feilmelding som starter med BID eller C?Det finnes flere feilmeldinger som starter med BID og C. Se forklaring under punktet "feilmeldinger" på denne siden.
Feil med kodebrikken? Ring 915 04800, så hjelper vi deg med å undersøke kodebrikken nærmere
.Du kan logge deg inn med BankID eller BankID på mobil fra annen bank. Oppdrag til signering finner du på høyre hånd i innlogget nettbank under "Mine oppdrag". Se også punkt for eSignering under BankID.
Ja, du må ha en nettbankavtale og sikkerhetsinstrumenter for å logge deg inn hos oss.
Har du BankID på mobil kan du bestille ny kodebrikke ved å logge deg inn i nettbanken og sende oss en melding fra postkassen eller starte en chat med oss. Du kan også ta kontakt med oss på telefon 915 04800, så hjelper vi deg.
» Bestill ny kodebrikkeHar du byttet SIM-kort, telefon eller gjort endringer i ditt mobilabonnement? Logg deg inn i nettbanken med kodebrikke fra DNB og opprett BankID på mobil på nytt igjen.
Android
Åpne Innstillinger og velg videre Om telefonen (nederst). Trykk så på Last ned oppdateringer manuelt. Dersom det finnes en oppdatering tilgjengelig vil du nå få spørsmål om å laste ned og oppdatere telefonen.
iPhone
Åpne Innstillinger og velg Generelt. Trykk på Oppdatering for å se etter tilgjengelige oppdateringer til telefonen.
Windows
Åpne Innstillinger og gå videre til Oppdatering og sikkerhet. Trykk på Telefonoppdatering og deretter Se etter oppdateringer. Du får nå enten beskjed om at enheten er oppdatert eller at det finnes oppdatering tilgjengelig som du laste ned og installere.
Merk at veiledningene er basert på nyere versjoner av de ulike operativsystemene og kan avvike dersom du har en eldre telefon, samt at menyene kan variere hos de ulike produsentene.
Android
Start Play Butikk, gå til menyen øverst til venstre (tre streker) og velg Mine apper og spill. Den søker da etter tilgjengelig oppdateringer til dine installerte apper. Du kan oppdatere utvalgte eller trykke på Oppdater alle øverst til høyre.
iPhone
Start App Store og velg videre Oppdateringer nede til høyre for å se etter oppdateringer til installerte apper. Du kan velge å oppdatere enkelte eller trykke Oppdatere alle øverst.
Windows
Start Store, trykker på menyknappen øverst til venstre (tre streker) og velger så Nedlastninger og oppdateringer. Dersom tilgjengelige oppdateringer ikke starter automatisk trykker du på Se etter oppdatering og deretter pilen øverst til høyre.
Dersom en app stopper opp på telefon eller nettbrett anbefales det å lukke alle programmer samt slå den helt av og på igjen om det vedvarer.
Android
Trykk på appveksler nede til høyre eller venstre avhengig av telefon (knappen kun tilgjengelig og synlig når skjermen er aktiv). Programmene lukkes ved å sveipe de til siden eller trykke på krysset oppe i hjørnet. Om du scroller ned på denne listen kan du også velge Lukk alle for å lukke alle kjørende programmer.
iPhone
Dobbeltklikk på Home-knappen på forsiden av telefon for å vise appveksler. Sveipe programmene opp eller ned for å avslutte.
Windows
Hold inne pilen nede til venstre på skjermen (knappen kun tilgjengelig og synlig når skjermen er aktiv) for å vise appveksler. Sveipe programmene ned eller trykk på krysset oppe til høyre for å lukke gjeldende app.