Du vil fortsatt være forsikringskunde i DNB. Rent formelt er det det nye selskapet som vil ha avtaleforholdet med deg, men du forholder deg til DNB, som tidligere.
Du eier selv dine egne kundeopplysninger og kan når som helst be om innsikt i hvilke data vi har om deg, hvordan de brukes og få de oversendt. Det nye selskapet vil ikke bruke data på en annen måte enn det som er beskrevet i vilkår og samtykkene du som kunde signerer eller aksepterer.
Rent formelt er det det nye selskapet som har ansvaret for dine kundedata. SpareBank 1 vil ikke få tilgang til dine personlige kundedata i DNB.
Alle forsikringsselskap plikter å lagre kundedata, også en periode etter at du har avsluttet en forsikring. Dette handler om sikkerhet, både for deg og for selskapene.
Ved denne type overføring til et nytt selskap er det ikke nødvendig at du gir et nytt samtykke, men vi plikter derimot å fortelle deg at ansvaret for å levere forsikringer til deg er overført til det nye selskapet.
Selskapet vil bruke kundeopplysninger til flere formål, som å fastsette pris på forsikring og å gjennomføre forsikringsoppgjør. Det nye selskapet vil bruke data til å forbedre kundeopplevelsen, øke tryggheten til våre kunder og følge med på utviklingen innenfor risiko og hvordan skader oppstår. Vi vil også anonymisere og såkalt aggregere data (sammenstilt informasjon fra større kundegrupper fra begge banker – for eksempel alle i Nord-Norge, eller alle gutter mellom 18 og 30 år) som blir delt mellom de respektive bankene, samt brukt i kommunikasjonstiltak.
Nei, dine personlige kundeopplysninger blir ikke delt med SpareBank 1. Kundenes personopplysninger, fra henholdsvis DNB og SpareBank 1, vil bli holdt adskilt slik at hverken DNB eller SpareBank 1 har innsikt i personlige kundeopplysninger fra hverandre.