Hjelp til forsikring
Vil du melde inn skade eller sykdom? Eller endre på forsikringene dine?
Mange lurer på
Skader som tyveriskader, brannskader og personskader i trafikken skal meldes oss umiddelbart på telefon 915 04818.
Du finner våre skademeldingsskjemaer og mer informasjon ved å følge lenken under.
Har du spørsmål om kjøp av forsikring kan du ta kontakt med oss på telefon 915 04800:
Mandag-torsdag 08.00-20.00
Fredag 08.00-18.00
Du kan også legge igjen din kontaktinformasjon, så ringer vi deg.
Slik gjør du det
Du kan opprette Avtalegiro og/eller eFaktura innlogget i nettbanken.
Logg inn ved hjelp av lenken under.
Klikk på "Opprett ny avtale" og bruk informasjonen som står på fakturaen din.
Forsikringsbevisene finner du innlogget i nettbanken.
Gå til "Pensjon og forsikring".
Velg "Forsikringsbevis" i hovedmenyen.
Ved klager eller reklamasjon på rådgivning eller skadeoppgjør oppfordrer vi deg å logge inn og sende oss din beskrivelse.
Du kan også sende brev til:
Fremtind Forsikring
v/ Klageservice
Postboks 778 Sentrum
0106 Oslo
Dersom du ikke lenger har behov for forsikringen(e) du har hos oss kan du skrive til oss fra nettbanken og forklare årsaken til at du ønsker å si opp forsikringen. Vi må vite årsaken da det har innvirkning på oppsigelsestiden.
Ved bytte av forsikringsselskap må det nye selskapet sende oppsigelse på vegne av deg. For kjøretøy gjelder egne regler. Se bilforsikring lenger ned på siden.
Spørsmål og svar
Tyveriskader, brannskader og personskader i trafikken er skader som må meldes til politiet umiddelbart.
Ja. Vi anbefaler for øvrig å bruke eFaktura, Avtalegiro eller Avtalegiro med eFaktura.
Når du kjøper forsikringer hos oss sier vi opp skadeforsikringene i ditt tidligere selskap. Personforsikringer (livs- og uføreforsikring samt barneforsikring) får vi ikke sagt opp for deg. Disse må du si opp selv, men du bør vente med å gjøre det til du har fått beskjed fra oss at helseerklæringen ble godkjent.
Forsikringsavtaler fornyes en gang hvert år. Når forsikringene fornyes vil du motta et forsikringsbevis med oppdaterte priser og vilkår. Som regel blir prisene justert opp i tråd med indeksreguleringer (generell prisøkning for varer og tjenester), men skadestatistikken for ditt område, aldersgruppe, objekttype osv. kan gjøre at prisendringen avviker fra indeksreguleringen. Dersom forsikringen nå omfatter mer enn tidligere vil også det gi utslag på prisen.
Innbo- og husforsikring
Før du flytter inn i din nye bolig må du ha en innboforsikring (og husforsikring dersom du har kjøpt hus).
Du kan kjøpe forsikring innlogget i nettbanken.
Gå til "Pensjon og forsikring" og "Mine skadeforsikringer".
For å avslutte gammel forsikring i DNB må du ta kontakt med oss på chat eller på telefon 915 04800.
Ved rørbrudd steng hovedstoppekran, og ta kontakt med lokal rørleggervakt.
Fjern mest mulig av vannet, og flytt møbler og andre eiendeler for å begrense skaden.
Ta bilder og ta notater, dette vil komme godt med i saksbehandlingen.
Ta kontakt med Fremtind på telefon 915 04818 for å melde skade.
Tips: alle i husstanden bør vite hvor stoppekranen er og hvordan denne fungerer.
Kontakt Fremtind på telefon 915 04818 eller meld skaden direkte på nett her:
Anmeld forholdet på politiets hjemmesider.
Dokumenterer gjenstandene.
Spørsmål og svar
Sørg for å varsle alle som oppholder seg i huset. Hjelp hverandre ut til møteplassen som dere har blitt enige om på forhånd. Sjekk at alle har kommet seg ut.
Varsle brannvesenet på nødnummer 110. Oppgi nøyaktig adresse. Dette bør du også lære barna. Legg ikke på før du har fått beskjed om at du kan gjøre det. Brannvesenet er på vei allerede mens du snakker.
Dersom brannen ikke har blitt for stor, forsøk å slokke. Utsett ikke deg selv eller andre for stor fare. Husk at røyken er svært giftig.
Ta kontakt med Fremtind på telefon 915 04818 for å melde skade.
Tips: vi anbefaler at alle beboere i bygningen øver på evakuering ved brann. Det bør avtales en fast møteplass.
- Kontakt Fremtind på telefon 915 04818
- Kontakt et skadedyrselskap
Faktura og betaling av forsikringer
- Månedlig
- Kvartalsvis
- Halvårlig
- Årlig
Når du velger månedlig betaling beregnes de syv første månedlige terminbeløpene til 30 dager. De resterende fem månedlige terminbeløpene beregnes til 31 dager, og vil derfor være noe høyere. Til sammen utgjør dette et forsikringsår på 365 dager.
Vi fakturerer forskuddsvis. Første faktura etter at du har kjøpt forsikring inneholder derfor ofte en lengre periode enn ordinær månedlig termin.
Se «Fra- og til dato» oppgitt i fakturaspesifikasjonen.
«Fra dato» som avviker fra gjeldende termin betyr at det er gjort endring med tilbakevirkende kraft.
Vi har derfor foretatt en avregning med virkning fra samme dato.
Hvis din forsikringspris er endret vil du få et tillegg, eventuelt fradrag, med bakgrunn i hva som tidligere er fakturert.
Du vil ofte motta første faktura i posten, fordi denne som regel blir produsert før AvtaleGiro eller eFaktura er registrert hos oss.
Denne ber vi deg om å betale, så vil du fra neste termin motta faktura elektronisk.
Ta kontakt med oss hvis du fortsatt får faktura per post.
Skal du foreta en innbetaling til Fremtind Forsikring fra utlandet trenger du følgende opplysninger:
- IBAN – nummer NO7290011700771
- SWIFT/BIC SHEDNO22XXX
Disse opplysningene finner du på første side i mottatt eller varslet faktura. Fakturadokumentene har du alltid tilgjengelig i din nettbank.
Du må ha betalt alt utestående hos oss og evt. inkassobyrå før vi kan ta en ny vurdering av ditt kundeforhold.
Du må selv ta kontakt med oss for en ny vurdering, forsikringene gjenopptas ikke automatisk.
Reiseforsikring
Forsikringen kan utvides til 90, 120 eller 180 dagers varighet, mens reiseforsikring tilknyttet kredittkort har en øvre grense på 3 måneder.
Ta kontakt med oss på chat eller 915 04800 før du reiser.
Er du eller medreisende blitt syke kontakt SOS International, som er vår samarbeidsparter/alarmsentral, på telefon +47 22 96 50 55 . De hjelper deg å finne lege og sykehus og har tilgang til egen medisinsk kompetanse.
Har du andre utgifter i forbindelse med sykdom, ta vare på kvitteringer. Disse skal sendes inn sammen med skademelding til Fremtind Forsikring.
Når du har blitt frastjålet eiendeler på reise er det viktig at du melder ifra om tyveriet til lokale myndigheter.
Når du kommer tilbake til Norge sender du oss en skademelding.
Sørg for å få bekreftelse på forsinket bagasje på flyplassen, ofte kalt PIR (PIR – property irregularity report).
Er bagasjen forsinket i over 4 timer, kan du kjøpe nødvendig klær og toalettsaker i perioden bagasjen er savnet og ta vare på kvitteringer.
Når du kommer tilbake til Norge, send inn skademelding. Ha kvitteringer og bekreftelse (PIR) tilgjengelig.
Spørsmål og svar
Sørg for å avbestille reisen så fort du er kjent med at du ikke kan reise. Be om bekreftelse på avbestilling fra reisearrangør hvor det også fremkommer hva man eventuelt får refundert. Reisedokumenter, bekreftelse på avbestilling samt dokumentasjon på avbestillingsårsak (legeerklæring som bekrefter akutt sykdom) sendes inn sammen med skademeldingsskjema til Fremtind Forsikring.
Reiseforsikringen dekker ikke tap/skade/utgifter som direkte eller indirekte har sammenheng med streik og arbeidskonflikter. Vi ber deg som reisende å ta kontakt med flyselskapet for endring og ombooking av din reise.
Se også Forbrukerrådets sine sider for hva du har krav på ved streik.
Ja, Europeisk helsetrygdkort gir deg kun rett til nødvendig medisinsk behandling i EØS-land og Sveits. Den dekker ikke medisinsk behandling i øvrige deler av verden. Europeisk helsetrygdkort dekker heller ikke kostnader forbundet med medisinsk hjemtransport og tilkallelse av familie/pårørende ved alvorlig sykdom.
Avbestilling, forsinkelse, materielle skader og tyveri av reisegods er andre viktige elementer som dekkes av reiseforsikringen.
Reiseforsikringen dekker ikke uhellsskader på mobil, nettbrett eller datamaskin, men vi dekker uhellskader på annet reisegods inntil 2 500 kroner.
bil og kjøretøyforsikring
Bil og kjøretøy
Solgt, vraket eller stjålet kjøretøy:
Du behøver ikke gi oss beskjed om at kjøretøyforsikringen skal opphøre, dette får vi beskjed om fra Statens Vegvesen. Vi kan ikke avslutte forsikringen før vi får beskjed fra Statens Vegvesen. Eventuelt for mye innbetalt forsikringspremie og Trafikkforsikringsavgift vil automatisk bli refundert.
Du må fortsatt kontakte oss hvis:
- Du har levert tilbake et leaset kjøretøy
- Ved endring på kjøretøy som ikke krever ansvarsforsikring (for eksempel uregistrert kjøretøy, tilhenger, campingvogn osv.)
Tilkall medisinsk personell om personer har blitt skadet.
Fyll ut skademelding sammen med motparten.
Meld i fra til Fremtind Forsikring ved å sende melding fra nettbanken eller ringe 915 04818 (+47 915 04818 fra utlandet)
Barnet er over 18 år:
Han/hun må selv beregne tilbud i nettbanken eller ta kontakt med oss på chat eller på telefon 915 04800.
Barnet er under 18 år:
Personer under 18 år er for unge til å inngå forsikringsavtaler. Forsikringen må stå på foresatte frem til vedkommende fyller 18 år.
Spørsmål og svar
Du kan velge mellom fire dekninger når du kjøper bilforsikring. De fleste velger Kasko eller Toppkasko, som blant annet dekker skade på egen bil ved kollisjon når du selv har skyld. Minikasko kan være et fornuftig alternativ, spesielt når bilen er av eldre årgang eller har lav verdi.
Vår billigste bilforsikring er den lovpålagte ansvarsforsikringen. Ansvarsforsikringen dekker skader på andres kjøretøyer, eiendom, ting og person.
Sammenlign de ulike dekningene på bilforsikring for å finne ut hva som er best for deg.
Du trenger ikke å gjøre endringer på bilforsikringen. Det er ledsageren som regnes som fører av bilen og er ansvarlig.
Trafikkforsikringsavgift har erstattet det som før var den årlige årsavgiften, også kalt "veiavgiften". Forsikringsselskapene er pålagt på vegne av staten å kreve inn trafikkforsikringsavgift for ansvarsforsikrede kjøretøy.
Bonus er en premiering for skadefri kjøring. For hvert skadefrie år får du en reduksjon i premien. Jo høyere bonus, jo lavere forsikringspremie. Maksimal bonus er 80 %.
Oppgi den bonus du har på din nåværende bilforsikring. Har du ikke hatt bilforsikring tidligere, starter du med 60 %.
Har du malus (tillegg eller "negativ" bonus) på din nåværende bilforsikring, må denne oppgis.
Dersom du anskaffer deg bil nummer to, kan det gis lik bonus som på eksisterende bil, inntil 75 % første år. Forutsetningen for å kunne gi lik startbonus er at du ikke har annen bonus som er lavere.
Når får jeg bonustap?
Bonustap får du hvis du bruker kaskoforsikringen din til å reparere skade på egen bil.
Du får også bonustap om vi må erstatte skade som du er ansvarlig for, selv om du ikke fikk skade på egen bil.
Hvilke skader gir ikke bonustap?
- Brann-, tyveri-, rettshjelp-, glass-, leiebil-, maskin (gjelder kun bil)- og redningsskader samt fører-/passasjerulykke
- Naturskader i henhold til lov om naturskader
- Påkjørsel av dyr som går løse på vei
- Erstatningsmessig kaskoskade på parkert kjøretøy når skadevolder er ukjent
Når øker bonusen min?
Bonusen din øker en gang i året såfremt du ikke har hatt en skade. Bonusøkningen skjer samtidig som forsikringen fornyes. Dersom du har hatt en skade vil bonusen din reduseres når forsikringen fornyes.
Hvor lenge beholder jeg opptjent bonus, uten å ha bil?
Ubrukt bonus utgår etter 3 år.
Jeg har kjørt Firmabil. Kan jeg få høyere bonus?
For å kunne overføre bonus fra firmabil til privat forsikring kreves det en skriftlig bekreftelse fra arbeidsgiver. Ta kontakt med oss på chat eller telefon 915 04800.
Jeg har eid bil utlandet. Kan jeg få høyere bonus?
Dersom du har kjørt bil i USA, Canada eller et europeisk land kan du få innvilget inntil 50 % bonus. For å få innvilget bonusen må det foreligge dokumentasjon på skadefri kjøring fra ditt utenlandske forsikringsselskap.
Når du avregistrerer bilen eller kjøretøyet ditt, må du huske på at forsikringen automatisk blir sagt opp.
Selv om du ikke bruker kjøretøyet ditt, om det bare står lagret eller liknende, kan det fortsatt skje ulykker. For eksempel ved brann i garasje eller innbrudd og tyveri. Da er det nødvendig med forsikring for å være dekket.
Det kan derfor være lurt å forsikre det avregistrerte kjøretøyet med en lagringsforsikring. Med en lagringsforsikring er du dekket om det skulle opptå en brann i garasjen eller noen skulle stjele bilen din fra lagringsstedet. Ta kontakt for å forsikre avregistrert bil eller kjøretøy.
Det er ikke lovlig å bruke avregistrerte kjøretøy. Før du tar bilen på veien igjen, må du derfor registrere den på nytt. Da er det nødvendig å forsikre den med minimum lovpålagt ansvarsforsikring. Les mer og kjøp forsikring til din bil eller kjøretøy.
Dyreforsikring
Veterinærutgifter er en av hoveddekningene du kan velge når du kjøper dyreforsikring.
Forsikringen dekker livslange veterinærutgifter til undersøkelse og behandling av sykt eller skadet husdyr, samt nødvendig opphold på dyrehospital/klinikk.
Forsikringssummen for veterinærutgifter kan være opp til kr 50 000 per forsikringsår. Valgt forsikringssum står i forsikringsbeviset.
Gjentatte veterinærbesøk med behandling og også utgifter til medisiner, som skyldes samme sykdom eller ulykkeshendelse, regnes som ett og samme skadetilfelle. Erstatning for ett og samme skadetilfelle er begrenset til valgt forsikringssum.
Forsikringen dekker utgifter til reseptbelagte medisiner.
Død, tap og tyveri er en av hoveddekningene du kan velge når du kjøper dyreforsikring.
Forsikringen dekker det økonomiske tapet ved at dyret dør eller må avlives på grunn av dyrevernmessige hensyn som følge av skade. Avliving av dyrevernmessige hensyn aksepteres når det å leve, uavhengig av bruk, medfører lidelse for dyret, og dette bekreftes av veterinærattest.
Forsikringen dekker ikke død (avliving/utbetaling på dødsrisikoforsikring) på grunn av haltheter og bevegelsesforstyrrelser som følge av artroser, kroniske- eller prestasjonsrelaterte lidelser. Unntaket for halthet gjelder ikke dersom haltheten skyldes fraktur, akutt sårskade eller avrevet sene.
Ved erstatningsmessig skade for død, avlivning eller forsvunnet dyr er erstatningen lik forsikringssummen, men ikke mer enn det vil koste å anskaffe et tilsvarende nytt dyr av samme rase. Fra dyret fyller 7 år reduseres forsikringssummen med 20 % årlig, maksimalt 80 %. Forsikringssummen fremgår av forsikringsbeviset.
For hest gjelder forsikringen til og med første hovedforfall etter at dyret har fylt 22 år. Når dyret dyret fyller 15 år reduseres forsikringssummen med 10 prosentpoeng årlig, maksimalt 70 prosent. Forsikringssummen fremgår av forsikringsbeviset.
Ved erstatning må kjøpekontrakt fremlegges som dokumentasjon på erstatningskravet. Dyr kjøpt i utlandet må være fortollet i Norge.
Kremeringskostnader dekkes inntil 2 000 kroner for hund og katt, men kun etter en erstatningsmessig skade innenfor forsikringssummen for veterinærutgifter.
Forsikringen gjelder til og med første hovedforfallsdag etter at dyret har fylt 12 år.
Forsikringen dekker tannbehandling i forbindelse med tannfraktur/emaljeskade/ytre traume eller som følge av ulykke.
Spørsmål og svar
Erstatning for bortkommet dyr utbetales tidligst 3 måneder etter at bortkomsten er meldt selskapet og politiet, og dyret er etterlyst ved annonsering. Kommer dyret til rette etter at erstatning er utbetalt, kan sikrede beholde dyret mot å betale erstatningen tilbake.
Utgifter til kjemisk eller kirurgisk kastrering eller sterilisering, dekkes ikke, med unntak av når det foreligger skade i kjønnsorganet. Utgifter/sykdom knyttet til kryptorkisme er likevel ikke dekket.
Keisersnitt/-fødselshjelp dekkes begrenset til én gang i dyrets levetid under forutsetning av at dyret har vært sammenhengende forsikret i selskapet i minst 12 mnd.
For rasene fransk bulldog, engelsk bulldog, boston terrier, chihuahua, pomeranian eller blandingsraser der nevnte raser inngår erstattes ikke skade ved keisersnitt/-fødselshjelp.
Hofteleddsdysplasi, albueleddsdysplasi, osteokondrose, patellaluksasjon, samt Short Ulna eller Calvé-Legg-Perthes dekkes dersom hunden ble forsikret med en veterinærforsikring før fylte fire måneder og har vært sammenhengende forsikret siden.
Ved hofteleddsdysplasi og albueleddsdysplasi må hunden være funnet HD/AD-fri ved røntgenfotografering. Alternativt må begge foreldrene være røntgenfotografert og funnet HD/AD-frie.
Forsikringen dekker varig nedsatt bruksverdi som følge av skade for hund og katt. Dette gjelder når hunden/ katten er ferdig trenet til et bestemt formål, eller dokumenteres å være et avlsdyr. For tispe og hunnkatt vil avlsegenskaper si minst ett kull født på normal måte. For hannhund og hannkatt vil avlsegenskaper si beviselig farskap til minst tre kull. Tapet av bruksverdi må attesteres av veterinær.
Erstatningen ved nedsatt bruksverdi er 50 % av hundens/kattens forsikringssum, men ikke mer enn 50 % av det det vil koste å anskaffe en tilsvarende ny hund/katt av samme rase. Dekningen gjelder til og med første hovedforfallsdag etter at dyret har fylt 12 år.
Bruksverdiforsikring er et valgfritt tillegg. Det er ikke bruksverdiforsikring på hest.
Kostander til fysioterapi og kiropraktor som følge av en erstatningsmessig skade og som blir rekvirert av eller utført av veterinær dekkes med inntil 5 000 kroner.
Forsikringen gir ikke rett til refusjon av utgifter ved alternativ behandling, slik som gullimplantatbehandling og homøopati, selv om dette er foreskrevet eller utført av veterinær som en del av behandlingen.
Bruksverdiforsikring er et valgfritt tillegg.
Barneforsikring
Forsikringen kan kjøpes for barn mellom 2 måneder og 16 år, og opphører ved fylte 26 år.
Å flytte en personforsikring innebærer at du må etablere en ny forsikring og avgi helseopplysninger til nytt selskap før du sier opp din gamle forsikring. Når du flytter en personforsikring kan helsevurderingen i det nye selskapet gi forbehold i forsikringen som du ikke hadde i forrige forsikringsselskap. I noen tilfeller kan du også få avslag på hele eller deler av forsikringen.
Dersom du får forbehold/reservasjoner eller avslag kan du ha rett til å gjenoppta forsikringen i forrige forsikringsselskap. Fristen for å gjenoppta forsikringen er seks måneder fra dagen du avsluttet forsikringen.
Det er forsikringstaker som skal fylle ut og signere helseerklæringen. Har barnet fylt 16 år, må også barnet signere på forsikringen.
Spørsmål og svar
Det vil gå ut en informasjon til barnet om rett til fortsettelsesforsikring i forkant av at barneforsikringen opphører. Barnet må da ta kontakt med oss innen 6 måneder, og gi beskjed om at han/hun ønsker å fortsette dekningene. Det vil da bli sendt et tilbud på forsikring.
Medisinsk telefon er en gratis tjeneste for deg som har barneforsikring, forsikring for kritisk sykdom eller behandlingsforsikring i DNB. Erfarne sykepleiere hjelper deg med det du måtte lure på om sykdom og helse. Ved behov vil sykepleier henvise deg til en videosamtale med lege. Tjenesten kan brukes av deg som er forsikret, din partner/samboer og barn som bor hjemme.
Tjenesten leveres av Dr.Dropin og er tilgjengelig hele året, til alle døgnets tider.
Ring medisinsk telefon på 21 02 55 77
En ulykkesforsikring hos oss gir en engangsutbetaling dersom barnet blir erklært medisinsk invalid etter en ulykke. Den dekker også behandlingsutgifter som måtte oppstå i forbindelse med ulykken. En barneforsikring er mer omfattende.
Uførekapital kan tidligst utbetales når barnet er fylt 20 år. Det er krav om at barnet har vært minst 50 prosent arbeidsufør i 2 år sammenhengende. Uførerente kan tidligst utbetales når barnet er fylt 19 år. Det er krav om at barnet har vært minst 50 prosent arbeidsufør i 12 måneder sammenhengende.
livsforsikring
Livsforsikring
Du kan endre en livsforsikring innlogget i nettbanken.
Gå til "Pensjon og forsikring" og velg "Mine livsforsikring".
I nedtrekkmenyen til høyre for avtalen velger du "Øvrige endringer".
Du kan også ta kontakt med DNB Livsforsikring på 915 04800.
Å flytte en personforsikring innebærer at du må etablere en ny forsikring og avgi helseopplysninger til nytt selskap før du sier opp din gamle forsikring. Når du flytter en personforsikring kan helsevurderingen i det nye selskapet gi forbehold i forsikringen som du ikke hadde i forrige forsikringsselskap. I noen tilfeller kan du også få avslag på hele eller deler av forsikringen.
Dersom du får forbehold/reservasjoner eller avslag kan du ha rett til å gjenoppta forsikringen i forrige forsikringsselskap. Fristen for å gjenoppta forsikringen er seks måneder fra dagen du avsluttet forsikringen.
Du kan si opp en livsforsikring innlogget i nettbanken
Gå til "Pensjon og forsikring" og velg "Mine livsforsikring".
I nedtrekkmeny til høyre for avtalen velger du "Oppsigelse av avtale".
Alternativt kan du sende signert brev til:
DNB Livsforsikring ASA
Postboks 7500
5020 Bergen
Fyll ut skjema du finner på denne siden:
Send ferdig utfylt skjema til:
DNB Livsforsikring ASA
Postboks 7500
5020 Bergen
Spørsmål og svar
Ja, du kan ikke være sykemeldt eller arbeidsufør når du kjøper en uføreforsikring.
For at samboer skal få utbetaling fra en livsforsikring må du begunstige vedkommende. Vi fraviker da fra ordinære arveregler ved en eventuell utbetaling.
Premiefritak innebærer at DNB betaler hele eller deler av premien dersom du blir minst 50% arbeidsufør i et sammenhengende tidsrom på 12 måneder. Premiefritak ytes i henhold til uføregraden. Det vil si at hvis du blir erklært 80% arbeidsufør betaler vi 80% av premien.
Ved død har du ingen dekning via stat eller kommune. Dersom du blir arbeidsufør vil du få uføretrygd. Uføretrygden er i korte trekk begrenset til 66% av inntekten din. Inntektsberegningen er begrenset til 6G – folketrygden grunnbeløp.
Se også
Kontakt oss
Kundeservice privat
Ring oss på +47 915 04800
Åpningstider
Billån
Nye billån - Ring +47 24 06 20 25
Tilgjengelig på telefon
Mandag - fredag 08:00-21:00
Lørdag 09:00-17:00
Kundeservice billån - Ring +47 915 06 202
Tilgjengelig på telefon
Mandag - fredag 08:00-16:00
Avtal møte med oss
Du kan booke tid for rådgivning på lån og forsikring på våre bankkontor.
Spør vår chatbot
Chatboten vår Aino svarer på spørsmål hele døgnet.
Åpner du en chat fra nettbanken og Aino ikke vet svaret, får du mulighet til å chatte med en rådgiver i kundesenterets åpningstider.
Varsel om kritikkverdige forhold
Med kritikkverdige forhold menes forhold som er i strid med rettsregler (lover, forskrifter osv.), DNBs skriftlige etiske retningslinjer (Code of Conduct) eller etiske normer som det er bred tilslutning til i samfunnet.
For deg som er døv eller hørselshemmet
Vi er tilgjengelig gjennom digitale tjenester som chat og kontaktskjema i innlogget nettbank, i tillegg til SMS-tjenester.
Dersom dette er tjenester som ikke kan benyttes, kan vi kontaktes på telefon gjennom Teksttelefon 149 (Telenor) Bildetolketjeneste (Nav), og via møtebestillingsskjemaet ovenfor.