På lik linje med andre ukjente transaksjoner reklamerer du fra innlogget nettbank.
Det anbefales at du sikrer telefonen/nettbrettet ditt med kode. Dette vil begrense sannsynligheten for misbruk. Det anbefales likevel at du tar kontakt for å sperre det digitale bankkortet som er tilknyttet Google Pay. Du sperrer dette ved å kontakte kundeservice på +47 91504800 eller chat fra innlogget nettbank.
Det er mulig å sperre det digitale bankkortet og det fysiske bankkortet uavhengig av hverandre. På den måten slipper du å bestille nytt fysisk kort dersom du kun har mistet enheten med Google Pay.
Vær oppmerksom på at sperring av det fysiske bankkortet vil kunne medføre sperring av det digitale bankkortet også. I disse tilfellene vil ikke Google Pay kunne benyttes.
Ja, det er tatt en grundig sikkerhetsvurdering av DNB før Google Pay blir inkludert som ny betalingsløsning i DNB. Google Pay er vurdert til å oppfylle alle DNBs sikkerhetskrav.
Velger du å laste ned og installere Google Pay appen aksepterer du Googles brukervilkår, og dermed samtykker du til å dele transaksjonsdata med Google. Dette gjelder kun for transaksjoner foretatt med Google Pay. Du kan når som helst trekke tilbake samtykke ved å avregistrere betalingskortet. Avregistrering av kortet kan du gjøre i Google Pay eller ved å ta kontakt med DNB. Dersom du ikke bruker Google Pay, blir ingen opplysninger overført til Google.