Change of ownership
A change of ownership may take place when there’s a purchase or sale of a company, a generation change, a takeover or a change of ownership interest – here’s everything you need to know.
Change of ownership, step by step
Report changes to the Brønnøysund Register Centre
In order to carry out a change of ownership, the Brønnøysund Register Centre must be updated with the new board of directors. Report the changes to the Brønnøysund Register Centre
Oppdater Aksjonærregisteret
Skatteetaten må ha informasjon om de nye aksjonærene. Endringene meldes til Altinn
Firmaattesten må være oppdatert
Før vi kan gjennomføre endringer må også firmaattesten være oppdatert.
DNB must also be informed of a change of ownership. In order to make the necessary changes in our systems, we need the following documentation:
Kopi av aksjonærregister_oppgave innsendt til Aksjonærregisteret
Kopi av signert kjøpekontrakt, generalforsamlingsprotokoll eller gavebrev
mellom kjøper og tidligere eier av selskapet
Slik gir du beskjed til oss:
1. Trykk på "meld inn eierskifte" knappen nedenfor
2. Logg inn med ditt fødselsnummer (11 siffer) og BankID fra DNB eller hvilken som helst annen norsk bank
3. Fyll inn informasjonen og last opp riktig dokumentasjon
Change of ownership must be complete before new owners get access to the account and online bank.
Ny eier vil motta en e-post fra oss når vi har oppdatert selskapet i henhold til offentlige registre og tilsendt dokumentasjon.
Når du får tilbakemelding fra oss på at eierskifte er gjennomført, kan du registrere ny bruker i nettbanken, bestille kort og andre tjenester.
Dette gjøres ved å bestille bedriftsnettbank
Tips!
Når du skal opprette nye tilganger i nettbanken, benytt også anledningen til å rydde i eksisterende tilganger. Erfaring viser at det ofte kan bli liggende igjen tilganger som er gått ut på dato. Slett personer som ikke skal ha tilgang til nettbanken. Hvis disse personene har tilhørende bankkort blir dette automatisk fjernet.
Dette kan du få hjelp til allerede nå ved å starte en chat med en rådgiver i nettbanken eller ved å ringe oss på 915 04800.
Important information!
Do not hand over credit cards and code devices to new owners. These are personal.
New users must use their own code device to access the company’s accounts and order their own card.
Frequently asked questions about change of ownership
A change of ownership takes place when the next generation takes over, or when the company sells parts or all of the business. When the company makes ownership changes, both the bank and the Brønnøysund Register Centre must be informed.
The changes must be updated on the certificate of registration before we can implement a change of ownership.
You will need to send us the following:
- a copy of the signed purchase agreement between the buyer and previous owner of the company;
- a copy of the updated shareholder register;
- a copy of the certificate of registration;
- a copy of the organisation chart/summary of ownership structure.
Note! If the change of ownership applies to 70 per cent or more of the company, you will also be asked to fill out and upload an attached corporate customer profile form.
We’ll notify you as soon as everything is in order and the information has been updated at our end.
For the process to advance as quickly as possible, it’s important that you submit the correct information in the first instance. Should we require any additional information, we’ll contact you via the email address provided.