Betalingsterminaler

Spørsmål og svar

Hvilke betalingskort kan brukes på en betalingsterminal?

Du velger hvilke kort som kan benyttes på terminalen. De fleste ønsker å ta imot norske Bank Axept-kort, Visa og MasterCard. I tillegg finnes også Diners, AmericanExpress, JBC, UnionPay med flere. Kontakt kortinnløser eller sjekk med vår samarbeidspartner, Nets, vedrørende korttyper som kan benyttes når du bestiller terminalen.

Hvordan ta betalt med kredittkort?

For å ta imot betaling med kredittkort, opprett en kortavtale med Nets her.

Hva koster det?

Priser på innløsning i DNB og lenker til underleverandører finner du her.

Hvem kan jeg ringe for å få hjelp til en av mine betalingsterminaler?

Ring Nets08989, så hjelper de deg med eventuelle utfordringer.

Hvordan endrer jeg oppgjørskonto for betalingsterminalen?

Fyll ut og signer dette skjemaet.

Skann skjemaet og returner til: avtaler.bedrift@dnb.no

Endring av faktureringskonto gjøres under Min side på www.bankaxept.no 

Hvis du har innløseravtale for internasjonale kort (f.eks. Visa og Mastercard), må du også kontakte innløser for å endre oppgjørskonto.

Hvordan gjør jeg et eierskifte/bankbytte av betalingsterminalavtalen?

Fyll ut skjemaet BankAxept brukerstedsavtale, signer og returner til:

Nets AS
Ordrekontor fa
0045 Oslo

Eller send signert avtale til: order-dnb-no@nets.eu

Hvis du har innløseravtale for internasjonale kort (f.eks. Visa og Mastercard), må du også kontakte innløser for å endre oppgjørskonto.

Hvordan knytter jeg flere brukere til betalingsterminalen?

Du må sende inn ny brukerstedsavtale. Husk å huke av for Multiterminal.

Hvor finner jeg fakturaspesifikasjon ved fakturering av tjenester knyttet til betalingsterminal?

Detaljene finner du i fakturaoversikten i bedriftsnettbanken. Du finner den via menyvalget Administrasjon.

Hva betyr meldingen "Signaturbasert betaling - kort belastet"?

Det betyr at terminalen ikke har kommunikasjon med banken. Terminalen lagrer kjøpet i minnet og sender det til banken så snart den er online igjen. Det vil si at kunden har betalt og pengene blir godskrevet din konto så snart kommunikasjonen er i orden. Kunden må vise legitimasjon og signere utskriften. Feilårsak vil fremkomme på utskriften fra terminalen. Kvitteringene skal ikke sendes til banken, men det er viktig å ta vare på kvitteringene.

Hva gjør jeg vedrørende BankAxept og ny avtale?

Fra 1. april 2018 måtte du inngå en egen avtale med BankAxept AS. Har du ennå ikke gjort dette, kontakter du BankAxept.

Les mer på www.bankaxept.no

 


Les mer og bestill betalingsterminal
Illustrasjonsfoto Vipps

Ta betalt med Vipps

Gi kundene dine et enkelt alternativ til kort og kontanter. Alle har med seg mobilen, og over tre millioner nordmenn har lastet ned Vipps. Det koster ingenting å bli kunde, du betaler bare for bruken.

» Les mer