Betalingsterminaler

Kort og betalingsterminaler

Spørsmål og svar

Hvilken type terminal trenger du?

  Stasjonær terminal
Stasjonr betalingsterminal
Mobil terminal
Trdls betalingsterminal
Kan tas med ut til kunden (forutsetter mobildekning) nei ja
Kan integreres med kassesystem
ja nei
Klargjort for BankAxept, Visa og Mastercard
ja ja
Klargjort for kontaktløse betalinger (NFC)
ja ja
4 timers bytteservice
ja ja
24 timers kundeservice ja ja
Trådløs nei ja
Antall transaksjoner i måneden Ubegrenset Ubegrenset
Passer for For deg med faste kassapunkter                          
For deg som har behov for å ta med terminalen til kunden
Bindingstid ved leie 3 år 3 år
Priser Prisliste      Prisliste
 

Hvilke betalingskort kan brukes på en betalingsterminal?

Standarden er at du kan benytte alle norske kort merket med BankAxept. Kort utstedt i Norge har ofte Visa i tillegg til BankAxept. I tillegg kan dere bestille separat kortavtale for å kunne akseptere andre type kort som for eksempel Visa, Mastercard og Eurocard. For bestilling av kortavtaler, ta kontakt med de aktuelle kortselskaper slik at de kan åpne opp for dette.

Hva koster det å leie en betalingsterminal?

Hvem kan jeg ringe for å få hjelp til en av mine betalingsterminaler?

Ring Nets08989 så hjelper de deg med eventuelle utfordringer.

Hvordan endrer jeg oppgjørskonto for betalingsterminalen?

Fyll inn dette skjemaet, signer og returner til følgende adresse:

DNB Bank ASA
Konto og Betalingstjenester
Retail Oslo/Akershus 0021 OSLO

Hvordan gjør jeg et eierskifte/bankbytte av betalingsterminalavtalen?

Fyll inn skjemaet BankAxept brukerstedsavtale, signer og returner til følgende adresse:

Nets AS
Ordrekontor fa
0045 Oslo

Eller send signert avtale på e-post til: order-dnb-no@nets.eu

Hvordan knytter jeg flere brukere til betalingsterminalen?

Du må sende inn ny brukerstedsavtale. Husk å huke av for Multiterminal.

Hvor finner jeg fakturaspesifikasjon ved fakturering av tjenester knyttet til betalingsterminal?

Detaljene finner du i fakturaoversikten i bedriftsnettbanken. Du finner den via menyvalget Administrasjon.

Hva betyr meldingen "Signaturbasert betaling - kort belastet"?

Et betalingsalternativ som oppstår når terminalen ikke har kommunikasjon med bank. Terminalen legger kjøpet i minnet og sender transaksjonen til banken så fort kommunikasjon er online igjen. Det vil si din kunde har betalt, og pengene blir godskrevet din konto straks terminalen er online igjen. Kunden må vise legitimasjon og signere på utskriften. Feilårsak vil fremkomme på utskriften fra terminalen. Kvitteringene skal ikke sendes til banken, men det er viktig å ta vare på kvitteringene.

Hvordan kan jeg la kundene mine betale med kredittkort?

For å kunne la kundene dine betale med kredittkort, kan du opprette en kortavtale med Teller her.

Illustrasjonsfoto Vipps

Ta betalt med Vipps

Gi kundene dine et enkelt alternativ til kort og kontanter. Alle har med seg mobilen, og over to millioner nordmenn har lastet ned Vipps. Det koster ingenting å bli kunde, du betaler bare for bruken.

» Les mer