Gjør deg synlig i markedet
Markedsføring handler om å være til stede der folk er, og at det skal være enkelt å finne ut informasjon om bedriften din. Dette er som så mye annet, også et budsjettspørsmål. Nedenfor har vi listet opp en del ting du kan vurdere. Mye av det er opp til deg, og ikke nødvendigvis kroner og øre.
En nettside gjør bedriften synlig i markedet, og søkbar på Google. Fokuser på godt innhold tilpasset din målgruppe, med fine bilder og gjerne videoer. Husk at nettsiden bør være tilpasset både PC, Mac og ulike mobile enheter.
Bruk Facebook til å reklamere for produkter/tjenester, dele informasjon og komme i kontakt med potensielle kunder og samarbeidspartnere.
Kan brukes til å kommunisere med kundene, kjøre konkurranser/kampanjer og gi kundene et innblikk i hverdagen til bedriften.
Instagram-profilen kan kobles opp mot bedriftens Facebookside. Fra Facebook kan du administrere og tilpasse instagram-annonsene slik at du treffer riktig målgruppe.
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk. Kan også brukes også som underlag for rekruttering av nye medarbeidere.
Omfatter tekst- og bannerannonsering på Google. Ved å bruke Google AdWords kan du betale for synliggjøring på Google ved at du kjøper annonseplass.
Skal du starte for deg selv? Vi har samlet oppstartslosens beste råd for å lykkes i Oppstartsboken.