Illustrasjonsfoto dame som holder kort

Glemt PIN-koden?

Bedriftskort
Du finner PIN-koden til kortene dine under «Innstillinger» og
«Vise PIN-kode» i hovedmenyen i din private nett- og mobilbank.

DNB Corporate Mastercard
Kontakt DNB Corporate Mastercard kundeservice på
telefon +47 21 01 50 01.

Sperre kortet?

Bedriftskort

Ring oss døgnet rundt på 915 04800.
Fra utlandet ringer du +47 915 04800.


DNB Corporate Mastercard

Kontakt DNB Corporate kundeservice på
telefon + 47 21 01 50 01 og velg sperretjenesten.

 

Kort og valuta

Er det regionsperre på kortet mitt?

Nei, vi har ingen regionsperre på kortene våre og du vil kunne bruke kortet uansett hvor du befinner deg i verden.

Hvilken valuta bør jeg betale med i utlandet?

Vi vil råde deg til å velge belastning i lokal valuta ved bruk av kortet i utlandet, selv om brukerstedet spør om du vil ha beløpet i norske kroner. Visa/Mastercard omregner valutabeløpet til norske kroner etter dagsaktuell kurs tillagt 1,75 %. Brukerstedet bestemmer selv hvilke omregningskurs de skal benytte for norske kroner og er som oftest dyrere enn banken.

Netthandel

Hva er CVV2/CVC2 og hvor finner jeg koden?

Når du handler med Visa eller Mastercard på nett kan du bli spurt om å oppgi CVV2/CVC2-kode sammen med kortnummer og utløpsdato på kortet ditt. Koden er de tre siste sifrene som er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet ditt.

Hvorfor må jeg bruke BankID ved netthandel?

Verified by Visa og Mastercard SecureCode er sikkerhetsløsninger VISA og Mastercard benytter for å gjøre netthandel enda tryggere. Ved betaling bekrefter du din identitet med BankID. Du vil kjenne igjen BankID-bildet fra innloggingen i din nettbank.
 

Bankkort

Har du mottatt ditt første kort fra oss?

Husk å signere kortet. PIN-koden får du i en egen forsendelse.

Du kan også hente frem PIN-koden i din private nettbank. Hvis du ikke har privat nettbank i DNB, kan du fortsatt logge inn med ditt personnummer og BankID fra annen bank.

Hvor finner jeg PIN-koden?

PIN-koden finner du i din private nettbank da kort er registrert på personnummer. Hvis du ikke har privat nettbank i DNB, kan du fortsatt logge inn med ditt personnummer og BankID fra annen bank.

» Logg inn for å finne PIN-kode

1. Velg bedriftskortet
2. Velg «Vis PIN-kode»

Tips: Du kan også finne PIN-koden til kortene dine i mobilbanken.

Kortet mitt nærmer seg utløpsdato, må jeg gjøre noe?

I god tid før utløpsdato vil du automatisk få tilsendt nytt kort. Skal du være borte lenge, bør du sjekke utløpsdatoen på kortet ditt før du drar. Du finner måned og år på forsiden av kortet. Kortet ditt er gyldig i hele måneden som fremkommer som utløpsmåned.

Husk å oppdatere kortdetaljer hos forbindelser som belaster kortet ditt.

Har jeg reiseforsikring inkludert i kortet?

Debetkort har ikke reiseforsikring inkludert.

Hvordan sperrer jeg kortet?

Hvis du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt, må du sørge for å sperre det så raskt som mulig. Ring oss på 915 04800, så hjelper vi deg. Er du i utlandet, ringer du +47 915 04800.

Hvordan bestiller jeg nytt kort?

Er kortet ditt ødelagt, mistet eller stjålet?
Du kan enkelt rebestille kort i din private nettbank eller i mobilbanken. Hvis du ikke har privat nettbank i DNB, kan du fortsatt logge inn med ditt personnummer og BankID fra annen bank.

» Logg inn og erstatt kort

NB: Har du vært så uheldig at du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt, er det viktig at du umiddelbart ringer 915 04800 for å sperre kortet. Er du i utlandet, ringer du
+47 915 04800. Vi kan også hjelpe deg med å bestille nytt.


Ønsker du å bestille kort?
» Bestill bankkort med Visa
» Bestill småkjøpskort (uten Visa)

Jeg har funnet igjen kortet, kan jeg åpne det igjen?

Av hensyn til sikkerhet kan sperrede kort ikke åpnes igjen. Nytt kort må eventuelt bestilles.

Hvordan reklamerer jeg på ukjente korttransaksjoner?

Du finner reklamasjonsskjema i nettbanken din. Merk at beløpene må være bokført på din konto før du kan reklamere.

1. Gå til «Dagligbank og lån» og «Mine kort» i hovedmenyen
2. Velg hvilket kort det gjelder
3. Velg «Reklamasjon på korttransaksjoner»

Fyll ut skjemaet og reklamasjonsavdelingen vil ta kontakt med deg så fort de har startet behandling av saken din.

NB: Husk å ringe 915 04800, så vi kan sperre kortet ditt. Er du i utlandet, ringer du +47 915 04800. Vi kan også hjelpe deg med å bestille nytt.

DNB Corporate Mastercard

Kan jeg velge min egen PIN-kode?

Når du søker om et DNB Corporate Mastercard, får du mulighet til å velge din egen PIN-kode via SMS.

Har du allerede et DNB Corporate Mastercard kan du kontakte DNB Corporate Mastercard kundeservice på telefon +47 21 01 50 01 og be om selvvalgt PIN-kode. Ha kortet ditt tilgjengelig.

PIN-koden er programmert i chipen og kan derfor ikke endres i det kortet du allerede har. Du mottar automatisk nytt kort når du har valgt kode.

Hvor finner jeg PIN-koden?

Kontakt DNB Corporate Mastercard kundeservice på
telefon +47 21 01 50 01.

Hvor finner jeg informasjon om kortet?

På nettsiden Mitt Corporate Mastercard får du oversikt over saldo, siste transaksjoner og fakturaer. Her kan du også søke om økt kredittramme. Logg inn med BankID, BankID på mobil eller med fødselsnummer (11 siffer), og de fire siste tallene i mobilnummeret ditt. Velger du pålogging med fødselsnummer og tall fra mobilnummeret, får du tilsendt engangskode per SMS.

Har du spørsmål rundt transaksjoner på kortet kan du kontakte DNB Corporate Mastercard kundeservice, på telefon +47 21 01 50 01 eller benytte e-post: kundeservice@corporatemastercard.no.

Har jeg reiseforsikring inkludert i kortet?

Du er automatisk forsikret under reisen når mer enn halvparten av transportkostnaden er betalt/belastet med kredittkortet ditt. Betaler du også for noen du reiser sammen med, inkluderer forsikringen inntil 3 medreisende. 

» Les mer om reiseforsikring

Hvordan sperrer jeg kortet?

Kontakt DNB Corporate Mastercard kundeservice på telefon + 47 21 01 50 01 og velg sperretjenesten.

Hvordan bestiller jeg nytt kort?

Er kortet ditt ødelagt, mistet eller stjålet?
Kontakt DNB Corporate Mastercard kundeservice på telefon + 47 21 01 50 01.

Ønsker du å søke om kort?

» Søk om DNB Corporate Mastercard

Hvordan reklamerer jeg på ukjente korttransaksjoner?

Vi trenger følgende informasjon:

  • Kontonummeret ditt/avtalenummeret ditt
  • Beløpet
  • Årsaken til reklamasjonen

» Fyll ut for å reklamere en/flere transaksjoner

Hva er kontantuttaksgrensen på kortet mitt?

 
Illustrasjonsfoto kort

Unngå kortsvindel

Det er enkelt og trygt å betale med kort hvis du tar noen forholdsregler. Her har vi samlet nyttige tips om bruk av kort.

» Les mer
Illustrasjonsfoto fly

Reiseforsikring

Betaler du minst 50% av reisens transportkostnad med ditt DNB Corporate Mastercard, er du automatisk reiseforsikret. Se hva forsikringen dekker, vilkår og forsikringsbevis.

» Les mer

Se også: Produkter og tjenester, Avtalevilkår, Priser, Mitt Corporate Mastercard