Hjelp til logg inn i nettbank
Privat: Tast inn fødselsnummer
Bedrift: Tast inn TB/NB/CB-nummer
Klikk på Logg inn.
Svar på vanlige spørsmål om innlogging i nettbanken
Betale og overføre | Annet |
» Betalinger i Norge » Betalinger til og fra utlandet » AvtaleGiro og eFaktura |
» SMS-tjenester » Varslinger |
Med eFaktura får du regningene dine ferdig utfylt rett i nettbanken din. eFaktura må alltid bekreftes i nettbanken for at betalingen skal gjennomføres.
Du betaler eFaktura i nettbanken under "Dagligbank og lån" og "Betale Faktura". Den blir deretter betalt på forfallsdatoen du har valgt.
Ja, du kan opprette eFaktura hvis betalingsmottaker tilbyr AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura. Dine regninger betales automatisk, samtidig som du har oversikt over hva du betaler for via dine eFakturaer.
Når du har betalt regningen, oppbevares den elektronisk i nettbanken. Alle betalte eFaktura finner du under "Dagligbank og lån" og "Utførte betalinger".
AvtaleGiro er en avtale mellom deg og betalingsmottaker for automatisk betaling av dine regninger. Etter at avtalen er opprettet, vil du se betalingen i Betalingsoversikten din, og betalingen skjer automatisk på forfallsdatoen.
Maksbeløpet angir hvor mye betalingsmottaker maksimalt kan belaste din konto. Dersom beløpet er høyere enn maksbeløpet, blir den stoppet.
For å endre maksbeløpet gå til "Dagligbank og lån" - "AvtaleGiro og eFaktura" - "Endre AvtaleGiro-avtale".
» Se veiledning for endring av AvtaleGiro (PDF)
Det kan være flere årsaker til at ikke AvtaleGiro-trekket har blitt betalt.