Post i Butikk

Avvikling av banktjenester i Post i Butikk 31. august 2020

DNB har inngått en ny avtale med BankAxept/Vipps for kontanttjenester i 2020. Dette innebærer at avtalen med Posten og Post i Butikk ble avviklet 31. august 2020. 
  

jente i skinnjakke smiler
DNBs banktjenester gjennom Posten ble avviklet 31. august 2020.
 

Kontanttjenester i butikk

Med Kontanttjenester i butikk kan du enkelt ta ut og sette inn penger på din bankkonto. Det eneste du trenger er PIN-koden og bankkortet ditt. Kontanttjenester i butikk er tilgjengelig i 1350 dagligvarebutikker over hele landet.

Norges beste tilgjengelighet på banktjenester

» Her finner du våre lokale ekspedisjonssteder
 

Ny løsning for Kontanttjenester i butikk

Hvordan fungerer Kontanttjenester i butikk?

Med Kontanttjenester i butikk kan kundene på en enkel måte sette inn og ta ut kontanter via dagligvarebutikkenes bankterminaler. Løsningen krever at kundene må identifisere seg med bankkort og pinkode. Bankkortet må være merket med BankAxept. Dette sikrer at pengene går inn eller ut fra riktig konto, og gjør det mer trygt for kundene med tanke på personvern, svindel og identitetstyveri. I tillegg blir det vanskeligere for kriminelle å hvitvaske penger.

Hvor vil Kontanttjenester i butikk være tilgjengelig?

Den nye løsningen, Kontanttjenester i butikk, vil ved oppstart våren 2020 være tilgjengelig i alle MENY- og KIWI-butikker, de fleste SPAR-butikkene og enkelte Joker-butikker over hele landet. I tillegg vil DNB fortsatt være fysisk tilstede landet rundt med 57 bankkontorer, og kundene kan sette inn og ta ut kontanter gjennom ca. 216 automater, fordelt på omtrent 100 lokasjoner.

Bedriftskunder kan benytte seg av Kontanter i butikk, nattsafe eller bestille kontanttjenester av Loomis/Nokas. Cirka 98 prosent av befolkningen vil bo i en kommune med tilgang til minst én Kontanttjenester i butikk. Trolig vil antall butikker og banker som kobler seg på løsningen øke.

Hva med ikke-digitale kunder?

For kunder som ønsker å betale regninger eller benytte andre manuelle banktjenester de tidligere har fått gjennom Posten/Post i butikk, henviser vi til nettbank og mobilbank.

DNB ønsker å legge til rette for at alle våre kunder kan ta hånd om sin egen økonomi. Dette gjelder også kunder som ikke har mulighet til å benytte digitale banktjenester. Gjennom konseptet "Bank uten internett" tilbyr vi derfor brevgiro, avtalegiro, kontofon, kontoutskrift i posten, telegiro og SMS-tjenester. DNB har også opprettet et direktenummer der ikke-digitale kunder kan komme direkte til en kunderådgiver som kan hjelpe dem.

Priser for Kontanttjenester i butikk

Ved bruk av Kontanttjenester i butikk må personkunder betale 10 kr for kontantuttak. Innskudd er derimot gebyrfritt. Dette er samme som prisen for å benytte minibank og innskuddsmaskin. Bedriftskunder må betale 10 kr for kontantuttak og 75 kr for kontantinnskudd.