Ulikhet i kjønn, alder, kompetanse, kulturell bakgrunn, erfaring, funksjonsevne, seksuell orientering og religiøs tro gir oss flere perspektiver og gjør oss sterkere rustet til å løse utfordringer, skape innovasjon og skape de beste kundeopplevelsene. Det at folk er forskjellige gjør DNB bedre.
Her er våre ambisjoner på likestilling og mangfold:
Våre løfter:
Alle som jobber i DNB har de samme spennende mulighetene som sine kolleger. Uansett hvem de er, og hvor de er. Og vi forventer at alle skal bidra til et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Alle ledere i DNB skal respektere og behandle alle medarbeidere slik at alle føler seg støttet og inspirert til å yte sitt beste.
Strategiske leverandør til DNB forventes å jobbe aktivt for mangfold og likestilling.
Vi oppmuntrer våre bedriftskunde til å jobbe for mangfold og likestilling som del av sitt samfunnsansvar.
Privatkunder i DNB skal ikke oppleve diskriminering hverken bevisst eller ubevisst. Alle kunder skal behandles med respekt, og vi skal bidra til å redusere ulikheter gjennom god rådgivning og gode produkter.
DNB er en organisert virksomhet og er bundet av lokale og sentrale tariffavtaler inngått med Finansforbundet og Fagforbundet/LO. Vi vektlegger et godt partssamarbeid og har løpende dialog med fagforeningene i saker som berører ansattes interesser. De tariffavtalte rettighetene er gjort gjeldende for alle ansatte i DNB-konsernets norske virksomheter (unntatt lederniva 1-4).
Hva har vi oppnådd?
Vi vet at vi fortsatt har en vei å gå, men er stolte av å ha mottat flere priser og utmerkelser for arbeidet vi har gjort så langt:
Ulikhet i kjønn, alder, bakgrunn, erfaring, fysisk kapasitet, religiøs tro og preferanser blant ledere og ansatte, vil gjøre oss mer innovative og sterkere rustet til å betjene og skape verdier for kundene våre.