Innkjøpskort

Illustrasjonsfoto innkjopskort
Handler din bedrift på nett? DNB Innkjøpskort fungerer som et virtuelt kredittkort som gjør det enkelt å kjøpe varer og tjenester trygt på nettet. Kortet har firmaansvar og kan brukes av flere medarbeidere.

Fordeler med DNB Innkjøpskort

  • Medarbeidere slipper å betale med sine private kort.
  • Bedre oversikt da alle kjøp kommer på en samlefaktura.
  • Ingen fysiske kort å holde orden på.
  • Kan brukes på alle nettbutikker som aksepterer betaling med Mastercard.
  • Mastercard SecureCode for tryggere netthandel - passord for bekreftelse av kjøp (der brukerstedet krever dette).
  • Ved kjøp av flybilletter inneholder fakturaen for eksempel passasjernavn, reiserute og avreisedato.
  • Søk om flere kort som gir muligheter for å ha et kort per avdeling eller enhet.
  • Innlogging for administrator som gir oversikt over tidligere fakturaer og innbetalinger samt ufakturerte kjøp.
  • Fakturaen kan sendes direkte til bedriftens økonomisystem som en EHF-faktura.

Årspris

300 kroner


» Se prisliste
» Kontovilkår

Oversikt over kjøp

» Mitt Corporate Mastercard og kortadministrasjon
 

Administrator

I søknaden opplyses det hvem som skal stå som administrator (den som skal motta kortinformasjon).

  • Administrator mottar kortopplysninger som kortnummer, utløpsdato og kontrollsiffer, og legger dette inn ved kjøp på nett.
  • Administrator mottar også en alternativ ID i egen forsendelse. ID'en benyttes istedenfor fødsels- og personnummer for å logge inn på "Mitt Corporate Mastercard" og lage statisk passord for Mastercard SecureCode (statisk passord bør lages der flere benytter Innkjøpskontoen. Dette for å unngå at Administrator får engangspassord til sin mobil ved alle kjøp som krever SecureCode).
  • Administrator kan dele kortinformasjonen med de som trenger det. Det anbefales å ha på plass en rutine med bekreftelse på kjøp som er blitt gjort i form av kvittering/bilag.
  • Kortadmin (bestilles her) - gir administrator oversikt over gamle fakturaer og innbetalinger samt ufakturerte kjøp.

Innkjøpskort:

  • fungerer som et kredittkort
  • blir ikke utstedt til en spesifikk person, men til bedriften
  • utstedes med firmaansvar
  • er knyttet til MasterCard betalingsnettverk

Nyttig informasjon

Firmaansvar

Innkjøpskort utstedes med firmaansvar:
  • Firma kredittvurderes og er ansvarlig for betaling av faktura
  • Krav om 3 års regnskap, alternativt garanti fra morselskap i Norge
  • Krav om ingen betalingsanmerkninger

Søknadsløp

  1. Klikk på knappen «Bestill selv her» og fyll ut søknadsskjema
  2. Søknadsskjema printes og signeres
  3. Administrator mottar all informasjon knyttet til kortet (kortdetaljer og informasjon om hvordan lage statisk passord for SecureCode) 
  4. Administrator leverer kortinformasjon til andre ansatte ved behov

Opplysninger som oppgis ved netthandel

  • Kortnummer
  • Utløpsdato
  • Kontrollsiffer (CVV2 kode)
Kjøp bekreftes med MasterCard SecureCode for trygg netthandel (sikkerhetskode bedriften lager selv)

Fleksibel betalingstid og rentefri kreditt

DNB Innkjøpskort er fleksibel og kan tilpasses din bedrifts behov. Det gjelder også betalingsbetingelsene. Som standard er det 10 dagers betalingstid på fakturaen. Det betyr en rentefri kreditt på inntil 40 dager for innkjøp gjort i begynnelsen av perioden. Er det behov for utvidet betalingstid, kan det søkes om ytterligere 10 dager mot en ekstra kostnad.
Se også: Prisliste, Reisekonto, Reiseforsikring, EHF Faktura, Kortadmin, Mastercard til privat bruk