Her finner du mye av det du trenger å vite for å få utført ting i nettbanken. Trykk på spørsmålene nedenfor, og finn svar på det meste som dreier seg om nettbanken din.

Konto og tilganger i nettbanken

Hvordan åpner jeg en konto i nettbanken?

1. Logg inn i nettbanken.

2. Klikk «Konto» i toppmenyen.

3. Klikk «Åpne konto»

Om du ikke har bestillingsfullmakt, kan du be noen med fullmakt gi deg fullmakt her.

Hvordan avslutter jeg en konto?

1. Logg inn i nettbanken.

2. Klikk «Administrasjon» i toppmenyen.

3. Klikk «Avslutte konto»

Om du ikke har bestillingsfullmakt, kan du be noen med fullmakt gi deg fullmakt her.

Hvordan kan jeg legge til, endre eller fjerne brukere i nettbanken?

Har du fullmakt som administrator, kan du enkelt legge til, endre eller fjerne brukere i nettbanken.

» Logg inn for å legge til, endre eller fjerne brukere

Hvordan får jeg fullmakt til å administrere, åpne konto eller bestille produkter?

Om du ikke har bestillingsfullmakt, kan du be noen med fullmakt gi deg fullmakt her.

Hvordan gir jeg tilgang til kontoer i nettbanken?

1. Logg inn i nettbanken.

2. Klikk «Administrasjon» i toppmenyen.

3. Klikk «Bruker».

4. Klikk «Endre».

5. Velg «Kontoer uten rettigheter» og klikk søk.

6. Velg «Rettighetsnivå». Klikk på «Lagre».

Du må ha fullmakt som administrator for å kunne gjøre dette.

Om du ikke har det, må du be en med fullmakt gi deg dette her.

Hvordan gi andre, for eksempel regnskapsfører, tilgang til mine kontoer?

Du har to muligheter:
  
1. Gi tilgang til din nettbank ved å opprette bruker via nettbanken. For å gi tilgang må du ha fullmakt som administrator.

2. Bruk dette web-skjemaet.

Gi regnskapsfører tilgang til konto

Her finner du dokumentet som gjr at du kan gi tilgang til nettbanken til regnskapsfrer

Trenger du å gi regnskapsfører eller andre eksterne tilgang til konto? Send inn dette skjemaet på nett.

Slik administrerer du brukere i nettbanken

Administrer brukere av nettbanken her

Legg til, endre eller fjern brukere og adminstratorer i bediftsnettbanken ved å logge inn her.

Hvordan finner jeg frem i bedriftsnettbanken?

Hvor finner jeg saldo og kontooversikt?

1. Klikk på «Konto» i toppmenyen

2. Klikk på «Ny kontooversikt»

Hvor finner jeg oversikt over bevegelser på kontoen?

1. Klikk på «Konto» i toppmenyen

2. Klikk på «Kontoinformasjon»

3. Velg periode og klikk «Søk»

Hvor finner jeg kontoutskrifter?

1. Klikk på «Konto» i toppmenyen

2. Klikk «Kontoutskrift»

Kontoutskrifter er tilgjengelig i nettbanken i 18 måneder. Kontakt oss om du trenger eldre kontoutskrifter.


Se pris

Hvor finner jeg informasjon om hvem som har betalt?

Innbetalingsbilag med informasjon om avsender finner du slik:

1. Klikk «Betaling» i toppmenyen.

2. Klikk «Innbetalinger»

 

Giro for innbetalinger merket «kopi av giro sendt i egen forsendelse» finner du slik:

1. Klikk «Betaling» i toppmenyen

2. Klikk «Arkiv»

3. Klikk «Innbetalingsmelding»

Hvor finner jeg rentebetingelsene for de forskjellige kontoene?

Hvordan sender og henter jeg filer i nettbanken?

Få konto, kort og nettbank i en pakke!

Bestill Partner Pakken og f alt du trenger for  komme i gang; konto, skattekonto, kort og nettbank

Har du bedriftskonto i DNB, men mangler nettbank og kort? Les mer om bedriftspakken Partner her.

Automatisk bokføring og avstemming?

Prv regnskapsprogrammet fra Visma

Visma eAccounting er et nettbasert faktura og regnskapsprogram som er enkelt å lære og bruke. Les mer her.