I bedriftsnettbanken kan brukere ha ulike roller. Hvis det kun skal legges til en vanlig bruker kan administrator i nettbanken legge til dette i nettbanken. Brukeren vil kunne være klar i løpet av få minutter. Administrator må huske å gi den nye brukeren tilgang til de kontoene brukeren skal ha. En vanlig bruker vil kun ha de tilgangene en administrator gir.
Skal det legges til en bruker med administrator/bestillerrolle må dette gjøres etter at en ny bruker er opprettet. Etter at ny bruker er opprettet vil du kunne endre rolle til administrator/bestiller. Er det ingen som kan opprette nye brukere i nettbanken må det sendes inn bestilling manuelt. Bestillingen må signeres i henhold til firmaattest.
Det er viktig at det til enhver tid i nettbanken er en bruker som har administrator- og bestillertilgang. Dette er så man selv kan utføre endringer/bestillinger i nettbanken.
»
Endre brukere i nettbankenAlle som skal ha en rolle i selskapet eller foreningen må være legitimert. Er ikke vedkommende legitimert vil dere motta et legitimeringsoppdrag på personen.
Har dere kort tilknyttet kontoen, og vedkommende ikke lenger skal ha tilgang, må kortet meldes ut. Kortene er personlige og skal ikke overleveres til andre personer. Har dere ett kort på selskapet eller foreningen, og dette er en del av Bedriftsavtalen, har dette kortet ingen årsavgift. Kortet er som nevnt personlig og hvis det er bytte av eier må det derfor utstedes nytt kort.
Utmelding av kort kan korteier gjøre ved å kontakte kundeservice på chat eller telefon (915 04800). Eventuelt kan dere spesifisere ved bestilling av nytt debetkort at det skal erstatte tidligere eier. Bestillingen må signeres i henhold til firmaattest.