Hjelp til logg inn i nettbank
Privat: Tast inn fødselsnummer
Bedrift: Tast inn TB/NB/CB-nummer
Klikk på Logg inn.
Svar på vanlige spørsmål om innlogging i nettbanken
1. Klikk «Betaling» i toppmenyen.
2. Klikk «Betale utland»
Klikk på fanen «Europabetaling» for betaling i euro eller mottakerlandets valuta til disse europeiske land.
Klikk på fanen «Øvrige betalinger» for betalinger der Europabetaling ikke kan benyttes, blant annet NOK til europeiske land og resten av verden.
Du kan enkelt åpne en valutakonto ved å logge inn i nettbanken.
1. Klikk «Konto» i toppmenyen.
2. Klikk «Åpne konto»
3. Velg «Valutakonto»
For å åpne en konto i en av våre filialer i utlandet må du være kunde i DNB og oppfylle minst ett av følgende krav:
Omsetning per år: minimum NOK 1 000 000
Transaksjoner per måned: minimum 10
Gjennomsnittlig innskudd: minimum NOK 100 000
Før man kan etablere konto, må man fylle ut skjemaet "Company Profile" sammen med rådgiver i banken.
Ta kontakt med din rådgiver eller 915 04800 for å få hjelp til å etablere konto.
1. Avsender benytter ditt IBAN nummer. Finn ditt IBAN nummer her.
2. Avsender må benytte DNBs BIC/SWIFT: DNBANOKK
3. Navn og adresse for din konto
Her finner du full oversikt over frister og valutering for innkommende betalinger.
Noen banker i utlandet trenger å få oppgitt hvilken korrespondentbank (viabank) DNB benytter for de forskjellige valutasortene. Se oversikt her.
Handler du i en valuta som svinger mye opp mot den norske krona, kan du redusere valutarisiko ved å opprette en valutakonto. Dette gjør du enkelt ved å logge inn i nettbanken.
Ønsker du å kjøpe eller selge et valutabeløp på et fremtidig tidspunkt, er dette mulig ved å avtale en bindende terminforretning (avtalt kurs).
Om du ønsker kun muligheten, men ikke en bindende avtale, til å kjøpe eller selge et valutabeløp på et fremtidig tidspunkt, tilbyr vi valutaopsjon.
Ring oss på 915 04800 for å komme i kontakt med en av våre eksperter på valuta.