Kort
Våre bank- og kredittkort er tilpasset ulike livsfaser og har gode fordeler.
Kredittkort med gode fordeler
MastercardHvilket kort skal jeg velge?
KundeprogramBetal kun ved å berøre betalingsterminalen
Kontaktløs betalingTjenester for en enklere hverdag
DagligbankSpørsmål og svar om kort
Årsprisen for ditt bankkort belastes kontoen din første virkedag i nytt kalenderår, det vil si i begynnelsen av januar. Bestiller du nytt bankkort i løpet av året vil du ikke belastes full årspris, men en redusert pris som gjelder for resten av året. Redusert årspris belastes påfølgende måned av bestilling av kort.
Har du flere bankkort?
Husk at du må betale årspris for alle, også tilleggskort. Se prislisten. Hvis du ikke lenger har behov for alle, ta kontakt med oss på chat eller telefon 915 04800, så hjelper vi deg med å melde ut de du ikke bruker. Da sparer du kostnader.
Du finner PIN-koden til kortene dine under Dagligbank og lån og PIN-kode i nettbanken.
Dette ordner du i nettbanken din.
Nytt bankkort mottar du normalt i løpet av en uke. Du bruker ditt gamle kort helt til du begynner å ta i bruk det nye.
Er kortet ditt tapt må det sperres umiddelbart. Du kan sperre og bestille kort på følgende måter:
- Nettbank: i vår Chatbot eller under Mine kort
- Mobil: i mobilbanken under Meg - Kort
- Alternativt kan du ringe oss på (+47) 915 04800.
Det er mulig å åpne sperret kort i mobil- og nettbanken. Merk at det er ikke mulig å åpne sperre som følge av tyveri eller reklamasjon. Har du allerede bestilt nytt kort er det ikke mulig å fjerne sperren.
- Åpne kort i mobilbanken: logg inn i mobilbank-appen, velg Meg - Kort - Velg kortet - Huk av Sperr
- Åpne kort i nettbanken: logg inn, velg Dagligbank og lån - Sperr eller åpne kort. Velg Snarveier på det aktuelle kortet
Du finner reklamasjonsskjema i nettbanken din. Gå til "Dagligbank og lån" og "Mine kort". Beløpene må være bokført (ikke reservert) på din konto før du kan reklamere. Fyll ut skjema og reklamasjonsavdelingen vil ta kontakt med deg så fort de har startet behandling av saken din.
Husk å sperre kortet ditt i nett- eller mobilbanken. Du kan også ringe oss på (+47) 915 04800.
Først må du legge til disponenten i nettbanken (fullversjonen) under fanen Dagligbank og lån og Disponenter. Kontoeier eller disponenten kan så bestille nytt kort i nettbanken under Dagligbank, Bestille kort og Bestille nytt/ekstra bankkort. Deretter sendes kortavtalen til elektronisk signering i nettbanken til begge parter.
Hvis ikke begge har BankID blir avtalen sendt per post.
Vi oppdaterer regelmessig våre systemer etter Folkeregisteret. Du kan kontakte oss på telefon 915 04800 eller starte chat fra innlogget nettbank for å sikre at vi har fått ditt nye navn før du bestiller nytt kort. Husk at du må på bankkontor for å endre signatur på kortet ditt.
Nytt bankkort mottar du normalt i løpet av en uke. Du bruker ditt gamle kort helt til du begynner å ta i bruk det nye.
Du finner beløpsgrensen for bruk av kort i prislisten.
Hold kortet inntil terminalen – da får du beskjed om å stikke det inn og taste PIN-kode. Deretter er kortet klart for kontaktløs betaling.
Debetkort sperres midlertidig hvis du har tastet feil PIN-kode fire ganger. Du må vente minst 24 timer før du forsøker på nytt. Dersom du har fått ditt Mastercard midlertidig sperret grunnet feil PIN må du kontakte oss.