Kort

  • KortVåre bank- og kredittkort er tilpasset ulike livsfaser og har gode fordeler.
 
Mitt første kort 
For barn mellom 6 og 15 år.
Lenke
Sølvkort
For Pluss kunder.
Lenke
Ungdomskortet
For ungdom mellom 15 og 18 år.
Lenke
SAGA kort
For SAGA kunder.
Lenke
Hvite kort
For deg mellom 18 og 33 år som er en del av Ung programmet.
Lenke
Private Banking kort
For Private Banking kunder.
Lenke
DNB Mastercard
Kortet som ikke har krav til noe kundeprogram.
Lenke

 

Mastercard fordeler

Fast rabatt når du handler på bensinstasjon.

Faste rabatter hos en rekke attraktive butikker, nettbutikker og hotell i Norge.

Skjer hver måned og gir ekstra gode rabatter i attraktive butikker og nettbutikker.

Oppgrader kortet ditt for å få SAS EuroBonus poeng på alle varekjøp.

Kundeprogram

Kundeprogram
 

Digitale tjenester for en enklere hverdag

Mann ser p mobil, bilde

Betal med telefon eller smartklokke

Betaler med klokke

 

Ofte stilte spørsmål om kort

Prisliste kort og betaling

Som kunde i DNB får du et gratis grunntilbud som består av konto, nettbank og mobilbank. Se prislisten for priser på daglige banktjenester som nettbank, mobil, kort og konto.

» Prisliste for kort og betaling

Årspris bankkort

Årsprisen for ditt bankkort belastes kontoen din første virkedag i nytt kalenderår, det vil si i begynnelsen av januar. Bestiller du nytt bankkort i løpet av året vil du ikke belastes full årspris, men en redusert pris som gjelder for resten av året. Redusert årspris belastes påfølgende måned av bestilling av kort.
 
Har du flere bankkort? 
Husk at du må betale årspris for alle, også tilleggskort. Se prislisten. Hvis du ikke lenger har behov for alle, ta kontakt med oss på chat eller telefon 915 04800, så hjelper vi deg med å melde ut de du ikke bruker. Da sparer du kostnader. 
 

Jeg har glemt PIN-koden min. Hva gjør jeg?

Du finner PIN-koden til kortene dine under Dagligbank og lån og PIN-kode i nettbanken.

» Logg inn for å finne PIN-koden din

Hvordan bestiller jeg nytt kort?

Dette ordner du i nettbanken din.

Her kan du se hvordan du bestiller nytt kort i nettbanken.

Nytt bankkort mottar du normalt i løpet av en uke. Du bruker ditt gamle kort helt til du begynner å ta i bruk det nye.

Hvordan sperrer jeg kort?

Er kortet ditt tapt må det sperres umiddelbart. Du kan sperre og bestille kort på følgende måter: 
  • Nettbank: i vår Chatbot eller under Mine kort
  • Mobil: i mobilbanken under Meg - Kort
Alternativt kan du ringe oss på (+47) 915 04800.

» Logg inn for å sperre og erstatte kort

Jeg har funnet igjen kortet, kan jeg åpne det igjen?

Det er mulig å åpne sperret kort i mobil- og nettbanken. Merk at det er ikke mulig å åpne sperre som følge av tyveri eller reklamasjon. Har du allerede bestilt nytt kort er det ikke mulig å fjerne sperren.

  • Åpne kort i mobilbanken: logg inn i mobilbank-appen, velg Meg - Kort - Velg kortet - Huk av Sperr
  • Åpne kort i nettbanken: logg inn, velg Dagligbank og lån - Sperr eller åpne kort. Velg Snarveier på det aktuelle kortet

Hvordan reklamerer jeg på ukjente korttransaksjoner?

Du finner reklamasjonsskjema i nettbanken din. Gå til Dagligbank og lån og Mine kort. Beløpene må være bokført (ikke reservert) på din konto før du kan reklamere. Fyll ut skjema og reklamasjonsavdelingen vil ta kontakt med deg så fort de har startet behandling av saken din.

Husk å sperre kortet ditt i nett- eller mobilbanken. Du kan også ringe oss på (+47) 915 04800. 

» Logg inn for å sperre og erstatte kort

Hvordan bestiller jeg kort til en disponent på konto?

Først må du legge til disponenten i nettbanken (fullversjonen) under fanen Dagligbank og lån og Disponenter. Kontoeier eller disponenten kan så bestille nytt kort i nettbanken under Dagligbank, Bestille kort og Bestille nytt/ekstra bankkort. Deretter sendes kortavtalen til elektronisk signering i nettbanken til begge parter. 
Hvis ikke begge har BankID blir avtalen sendt per post.

Jeg har endret navn. Hvordan får jeg nytt kort?

Vi oppdaterer regelmessig våre systemer etter Folkeregisteret. Du kan kontakte oss på telefon 915 04800 eller starte chat fra innlogget nettbank for å sikre at vi har fått ditt nye navn før du bestiller nytt kort. Husk at du må på bankkontor for å endre signatur på kortet ditt.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar nytt kort i posten?

Nytt bankkort mottar du normalt i løpet av en uke. Du bruker ditt gamle kort helt til du begynner å ta i bruk det nye.

Hva er beløpsgrensen på kortet mitt?

Du finner beløpsgrensen for bruk av kort i prislisten.

Hvordan aktiverer jeg kontaktløs funksjon i kortet?

Hold kortet inntil terminalen – da får du beskjed om å stikke det inn og taste PIN-kode. Deretter er kortet klart for kontaktløs betaling.

Kortet mitt har blitt sperret grunnet feil PIN-kode. Hva gjør jeg?

Debetkort sperres midlertidig hvis du har tastet feil PIN-kode fire ganger. Du må vente minst 24 timer før du forsøker på nytt. Dersom du har fått ditt Mastercard midlertidig sperret grunnet feil PIN må du kontakte oss.

» Logg inn i nettbanken for å finne PIN-koden din