Hvordan legge til ny bruker?
Hvis du har administratortilgang i nettbanken, kan du selv opprette nye eller endre brukere.
1. Administrator logger inn i bedriftsnettbanken
2. Klikk på Administrasjon i hovedmenyen -> Under fanen «Kjøp og bestill» velger du «Ny, endre, slette bruker»
3. Her får du fire valg. Huk av for «Jeg er administrator og vil opprette en ny bruker»
4. Legg inn fødselsnummer, navn på brukeren og din kontaktinformasjon
Hvordan legge til ny administrator?
Når brukeren er opprettet kan du be om at personen skal få tilgang som administrator og/eller bestiller.
1. Klikk på Administrasjon i hovedmenyen -> Under fanen «kjøp og bestill» velger du «ny, endre, slette bruker»
2. Huk deretter av for «Jeg vil at en bruker skal få administrator/bestiller tilgang (krever signatur)». Huk deretter av for signering med BankID for raskere prosess
3. Vi vil så sende ut en eSignering i løpet av neste virkedag. Endringene vil være klare en virkedag etter signeringen er fullført
Til toppen