Dette lurer mange på
Da har du mest sannsynlig slått av varslinger på mobilen din.
Åpne BankID-appen og slå på varslinger ved å trykke på meldingen som ligger på hjem-skjermen.
Da får du en snarvei inn i appen hver gang du skal godkjenne en forespørsel.
Du må velge BankID (ikke BankID på mobil) når du skal logge inn med appen.
Logger du inn med BankID-app for første gang, må du velge app som metode.
Klikk på "Velg annen BankID" under feltet for engangskode.
Velg ønsket kodeapp i listen.
Dette valget huskes til neste gang.
Trykk deg videre og følg instruksjonene på mobilen din.
Du kan enkelt flytte BankID-app til din nye telefon.
Last ned BankID-app på ny telefon.
Aktiver BankID-app på ny telefon med BankID-appen på din gamle telefon.
Nå er BankID-appen klar på din nye telefon.
Har du ikke tilgang til din gamle telefon, må du aktivere appen med BankID eller BankID på mobil.
BankID-app
Jeg har problemer med:
Glemt mitt personlige passord
Hvis du har andre påloggingsmuligheter enn BankID, kan du logge deg inn i nettbanken og få et engangspassord tilsendt på SMS.
Før du logger inn kan du sjekke ut denne veiledningen:
Logg inn i nettbanken.
Gå til "Innstillinger" og velg "BankID".
Klikk på "Nytt passord" og følg stegene.
Hvis du ikke har andre påloggingsmuligheter, kan du kontakte oss på 915 04800, så hjelper vi deg.
BankID er sperret
Dersom du har din fire-sifrede personlige kode kan du logge inn i nettbanken ved å benytte metoden "Uten BankID".
Gå til "Innstillinger" og velg "BankID".
Klikk på "Nytt passord" og følg stegene.
Får du ikke logget inn, kan du kontakte oss på 915 04800, så hjelper vi deg.
Problemer med passordet
Kodebrikken er sperret
Får du logget inn i nettbanken, kan vi hjelpe deg via chat. Du kan også ta kontakt med oss på 915 04800.
Kodebrikken er mistet eller tom for strøm
Du kan bestille en ny kodebrikke ved å logge deg inn i nettbanken og starte en chat med oss, eller ved å benytte vårt bestillingsskjema.
Får du ikke logget inn kan du ta kontakt med oss på 915 04800, så hjelper vi deg.
Den gamle kodebrikken slutter å virke kort tid etter du har bestilt en ny. Gamle kodebrikker kan kastes i elretur.
Problemer med kodebrikken
BankID
Jeg har problemer med:
Personlig kode
Har du glemt din personlig kode, og har mulighet til å logge inn i nettbanken på en annen måte, kan du lage en ny personlig kode selv.
Logg inn i nettbanken ved hjelp av lenken under.
Lag en ny personlig kode, og bekreft endringen.
Din nye personlig kode er klar til bruk etter neste innlogging.
Får du ikke logget inn kan du ringe oss på 915 04800, så hjelper vi deg.
Kodebrikken er sperret
Får du logget inn i nettbanken, kan vi hjelpe deg via chat. Du kan også ta kontakt med oss på 915 04800.
Kodebrikken er mistet eller tom for strøm
Du kan bestille en ny kodebrikke ved å logge deg inn i nettbanken og starte en chat med oss, eller ved å benytte vårt bestillingsskjema.
Får du ikke logget inn kan du ta kontakt med oss på 915 04800, så hjelper vi deg.
Den gamle kodebrikken slutter å virke kort tid etter du har bestilt en ny. Gamle kodebrikker kan kastes i elretur.