Kollektiv ulykkesforsikring
Gi dine ansatte økonomisk erstatning for påførte skader etter en ulykke.
Hvorfor velge kollektiv ulykkesforsikring?
Bedriften viser ansvar ovenfor de ansatte og deres familie i arbeidstiden og utenfor hvis de blir utsatt for en ulykke. Ansatte opplever det som økonomisk trygghet å vite at de får erstatning for påførte skader ved ulykke eller et uhell.
Forsikringen er fleksibel slik at bedriften selv velger om forsikringen skal gjelde kun i arbeidstid, kun på fritiden eller hele døgnet. Forsikringssum kan velges på grunnlag av folketrygdens grunnbeløp (G) eller et fast beløp. Forsikringssummen betales ut som en engangserstatning, og utbetales til person som er utsatt for skade, eller til deres etterlatte.
Hva dekker forsikringen?
Forsikringen kan gjelde både for medisinsk invaliditet og dødsfallserstatning.
Medisinsk invaliditet
Livsvarig medisinsk invaliditet som følge av en ulykkesskade, inkludert behandlingsutgifter. Ved skade beregnes erstatningssummen i forhold til fastsatt varig invaliditetsgrad. Det kan avtales at det ikke skal utbetales erstatning under en bestemt invaliditetsgrad, for eksempel 5 % eller 15 %.
Dødsfallserstatning
Død som følge av en ulykkesskade. Det utbetales et engangsbeløp til den forsikredes ektefelle eller samboer.
Se vilkår
Ofte stilte spørsmål om kollektiv ulykke
Folketrygdens grunnbeløpet (G) per 1. mai 2020 er 101.351 kroner.
Invaliditetsgraden måles i prosent og fastsettes uten hensyn til ditt yrke. Varig medisinsk invaliditet kan først fastsettes når du har gjennomgått medisinsk behandling og rehabilitering, og tilstanden har stabilisert seg. Invaliditetsgraden fastsettes på grunnlag av en invaliditetstabell fra NAV.
For å kunne hjelpe deg trenger vi å vite hva som har skjedd. Dersom du ikke har tilgang til nettbanken, kan du melde skade ved å skrive ut og sende inn skjema under.
1. Fyll ut skjemaet som passer best for hendelsen du ønsker å melde:
Melding om dødsfall, Fortsettelsesforsikring
Melding om uførhet, Fortsettelsesforsikring
Melding om tap av helseattest/lisens
2. Ferdig utfylt skjema sendes per post til:
DNB Livsforsikring AS
Postboks 7500
5020 Bergen
Har dere vært utsatt for uhell, skade eller sykdom?
Det enkleste er å melde hendelsen gjennom vår digitale løsning i nettbanken.
Våre personalforsikringer
Yrkesskadeforsikring
Dekker skade og sykdom hos den ansatteReiseforsikring
Trygghet om noe skulle skje på reiseFritidsskadeforsikring
Dekker ulykke eller skade oppstår i fritidenGruppelivsforsikring
Gir en engangsutbetaling til de etterlatte ved ansattes dødKollektiv ulykkesforsikring
Trygghet til dine ansatte hvis de blir rammet av en ulykkeKompanjongforsikring
Forsikringen er en finansiell sikring av kompanjongavtalenNøkkelpersonforsikring
Utbetaling dersom nøkkelperson dør eller blir arbeidsuførHelseforsikring
Sikrer at ansatte i bedriften kommer raskt til behandlingSykeavklaringsforsikring
Ansatte får utbetalt beløp de første årene av uførperiodenSykelønnforsikring
Dekker lønnsutbetalinger til ansatte som er sykemeldtAnnen sykdom
Sikrer dine ansatte selv når sykdommen ikke er yrkesrelatertPensjon- og forsikringspakke
Pakken som dekker de lovpålagte kravene