Forsikre deg selv, din familie og dine verdier så har du en bekymring mindre hvis noe uforutsett skulle skje.
 

Kjøretøy

» Bilforsikring

» Båtforsikring


» Bobilforsikring

» Campingvognforsikring

» Mopedforsikring

» Motorsykkelforsikring

» Snøscooterforsikring

» Tilhengerforsikring

Bolig og verdier

» Husforsikring

» Hytteforsikring

» Innboforsikring

» Sykkelforsikring

» Verdisakforsikring

Liv og Helse


Dyreforsikring



Reise

» Reiseforsikring

Andre forsikringer

» Ungpakken

 

Samlerabatt

Få inntil 25 % rabatt ved kjøp av flere skadeforsikringer. 
Se spørsmål og svar under for ulike rabatter.
mor og barn på stranden

Dette dekker forsikringsselskapet

Her får du svar på spørsmål du har om Koronaviruset og reise.
 

Spørsmål og svar om forsikring

Hvordan får jeg rabatt ved kjøp av skadeforsikringer?

Jo flere skadeforsikringer du har, jo mer rabatt får du
  • 10 % samlerabatt med 3 forsikringer*
  • 15 % samlerabatt med 4 forsikringer
  • 20 % samlerabatt med 5 forsikringer**
  • 5 % rabatt i tillegg om du har et kundeprogram

* eller hus- og bilforsikring
** for å oppnå 20 % samlerabatt må du være eKunde. Det betyr at du må samtykke til kommunikasjon med oss skjer elektronisk.

Hvor finner jeg forsikringsbevisene mine?

Forsikringsbevisene finner du innlogget i nettbanken under "Pensjon og forsikring" og "Forsikringsbevis" i hovedmenyen.

Sier dere opp den gamle forsikringen min når jeg kjøper ny?

Når du kjøper forsikringer hos oss sier vi opp skadeforsikringene i ditt tidligere selskap. Personforsikringer (livs- og uføreforsikring samt barneforsikring) får vi ikke sagt opp for deg. Disse må du si opp selv, men du bør vente med å gjøre det til du har fått beskjed fra oss at helseerklæringen ble godkjent.

Forsikringene mine fornyes nå. Hvordan har prisen endret seg?

Forsikringsavtaler fornyes en gang hvert år. Når forsikringene fornyes vil du motta et forsikringsbevis med oppdaterte priser og vilkår. Som regel blir prisene justert opp i tråd med indeksreguleringer (generell prisøkning for varer og tjenester), men skadestatistikken for ditt område, aldersgruppe, objekttype osv. kan gjøre at prisendringen avviker fra indeksreguleringen. Dersom forsikringen nå omfatter mer enn tidligere vil også det gi utslag på prisen.

Jeg ønsker å klage på et forsikringsprodukt

Ved klager eller reklamasjon på rådgivning eller skadeoppgjør oppfordrer vi deg å sende en epost til klageservice@fremtind.no eller et brev til:

Fremtind Forsikring 
v/ Klageservice
Postboks 778 Sentrum
0106 Oslo

Øvrige klager og reklamasjoner kan rettes til kundesenteret vårt via chat eller ved å ringe 915 04800.



Hvordan sier jeg opp mine forsikringer hos dere?

Dersom du ikke lenger har behov for forsikringen(e) du har hos oss kan du skrive til oss fra nettbanken og forklare årsaken til at du ønsker å si opp forsikringen. Vi må vite årsaken da det har innvirkning på oppsigelsestiden. Ved bytte av forsikringsselskap må det nye selskapet sende oppsigelse på vegne av deg. For kjøretøy gjelder egne regler. Se spørsmål og svar om bilforsikring. 

Kan jeg forsikre hunden/katten/hesten min hos dere?

Ja, du kan tegne forsikring på hund, katt og hest.

Spørsmål og svar om faktura på forsikring

Kan jeg ha månedlig faktura?

Ja. Vi anbefaler for øvrig å bruke eFaktura, Avtalegiro eller Avtalegiro.

Hvordan oppretter jeg Avtalegiro og/eller eFaktura for min forsikringer?

Det kan du opprette i nettbanken under "Dagligbank og lån" –> "Avtalegiro og eFaktura" –> "Opprett ny avtale". Bruk informasjonen som står på fakturaen din.

Leverandør av forsikringen

Forsikringen leveres av Fremtind Forsikring. For å kunne gi deg et tilbud, beregne pris og kjøpe forsikring vil DNB overføre dine personopplysninger til Fremtind. Du kan lese mer om Fremtinds behandling av personopplysninger på Fremtinds personvernerklæring.