Er du administrator eller bestiller kan du enkelt legge til eller fjerne brukere i nettbanken.
Du kan også gi en bruker administrator og/eller bestillerettigheter (krever signatur i henhold til firmaattest).
» Logg inn for å legge til, endre eller fjerne brukere » Se forklaringsfilm - Hvordan tildele rettigheter til konto
Administrator kan i innlogget nettbank tildele rettigheter til andre brukere på kontoene.
Ønsker du å endre flere personer sine rettigheter på en konto?
1. Klikk på Administrasjon i hovedmenyen -> Under fanen «Rettigheter» velger du «Kontoer»
2. Velg kontoen du ønsker å endre rettigheter for og klikk på «Søk»
3. Du vil så kunne endre rettighetene for alle brukere
Ønsker du kun å endre for en bruker?
1. Klikk på Administrasjon i hovedmenyen -> Under fanen «Rettigheter» velger du «Kontoer»
2. Skriv inn bruker-id eller navn og klikk på «Søk»
» Se forklaringsfilm - Hvordan gi fullmakt/tilgang til konto Gi tilgang til en eller flere kontoer i annen parts nettbank ved å fylle ut denne fullmakten. For raskest tilgang til kontoene, velger du signering med BankID. Dersom fullmaktsgiver ikke har BankID, må fullmaktsgiver signere og sende denne fullmakten til:
DNB Bank ASA
Drift Konto
Postboks 1600 Sentrum
0021 Oslo
» Se forklaringsfilm - Hvordan hente bilag 1. Klikk på Konto i hovedmenyen -> Under fanen «Kontoinformasjon» velger du «Ny kontoinformasjon» / «Siste transaksjoner»
2. Velg aktuell konto og dato, og klikk på «Vis oversikt»
3. Finn den aktuelle betalingen og klikk på forstørrelsesglasset under «Bilag»
I arkivet finner du også en rekke bilag. Du finner arkivet ved å klikke på Betaling i hovedmenyen -> Under fanen «Innbetalinger» velger du «Arkiv». Velg så meldingstype, kontonummer, periode og klikk på «Hent meldinger».
Rebestille kort:
Du kan enkelt rebestille kort i din private nettbank eller i mobilbanken. Hvis du ikke har privat nettbank i DNB, kan du fortsatt logge inn med ditt personnummer og BankID fra annen bank.
» Logg inn og erstatt kort NB: Har du vært så uheldig at du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt, er det viktig at du umiddelbart ringer 915 04800 for å sperre kortet. Er du i utlandet, ringer du +47 915 04800. Vi kan også hjelpe deg med å bestille nytt.
DNB Corporate Mastercard:
Kontakt DNB Corporate Mastercard kundeservice på telefon + 47 21 01 50 01
NB: Har du vært så uheldig at du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt, er det viktig at du umiddelbart ringer DNB Corporate Mastercard kundeservice på
telefon + 47 21 01 50 01 og velger sperretjenesten.
Ønsker du å bestille kort til ny kortholder? » Bestill Bedriftskort (småkjøpskort) » Bestill Visa-kort for bedrifter » Søk om DNB Corporate Mastercard Bedriftskort Du finner PIN-koden til bedriftskortene dine i din private nettbank under Dagligbank og lån -> Mine kort -> Vise PIN-kode.
» Logg inn for å finne PIN-kodeDNB Corporate MastercardKontakt DNB Corporate Mastercard kundeservice på
telefon +47 21 01 50 01.
eFakturaMed noen få klikk kan du enkelt aktivere eFaktura i bedriftsnettbanken. Du vil da være klar til å motta eFaktura med en gang.
» Logg inn for å aktivere tjenestenAvtaleGiroFyll ut bestillingsskjemaet under for etablering av AvtaleGiro på bedriftskontoen. Det kan ta 4-6 uker før ny AvtaleGiro blir aktiv.
» Logg inn og etabler Avtalegiro