Gå til hovedinnhold
Til DNB.no

Ingen økonomier er like, men alle er like viktige

Vi vet at livet påvirker økonomien, og økonomien påvirker livet.
Derfor er vi her for deg som sitter på studenthybel i en fremmed by og er usikker på hvordan du skal få betalt neste strømregning. Vi er her for deg som ønsker å legge til rette for en god pensjonisttilværelse. Vi er her for deg som står i oppstarten av din første bedrift, og vi er også her for deg som akkurat nå drømmer om å kjøpe din første leilighet – og som trenger gode råd på veien mot målet.

– Uavhengig av hvem du er og hvor du er i livet har vi verktøyene du trenger. Våre rådgivere har lang erfaring med å gi verdifulle tips og råd som gjør deg i stand til å ta gode valg for din økonomi, sier Spiten.

Gode løsninger for alle

DNB forventer en økning i antall kunder som tar kontakt for å få økonomisk rådgivning i tiden fremover. Spiten forsikrer at banken står klar til å bistå kunder som opplever bekymringer eller utfordringer.

En fersk undersøkelse Ipsos har gjort for DNB viser at dyrere strøm og økte matvarepriser er utgiftspostene som bekymrer aller flest nordmenn. Undersøkelsen viser også at flertallet i befolkningen opplever at økte husstandsutgifer vil ha innvirkning på forbruket framover. Mange har allerede lagt om hverdagsforbruket og stadig flere tenker de vil utsette eller kutte større innkjøp. Står man i en vanskelig situasjon kan avdragsfrihet på boliglånet være med å bidra til å frigjøre kapital.

– Det kan være en god og nødvendig løsning i en kort periode, sier Spiten.

Men hun vil ikke anbefale noen å velge avdragsfrihet lenger enn man behøver.

– Mange som kontakter oss om avdragsfrihet, ser flere muligheter etter å ha fått økonomisk rådgivning. Er man bekymret eller opplever utfordringer oppfordrer Spiten til å ta kontakt med DNB tidlig, da vil muligheten for å finne gode løsninger alltid være større.

Verdifulle råd

– Din økonomi er unik, og de økonomiske rådene du får må derfor tilpasses deg og ditt liv, sier Spiten.

DNB bruker også mye ressurser på å gi kundene en best mulig oversikt over egen økonomi.

Spiten trekker fram gode digitale løsninger som mobilbanken, der du enkelt får oversikt over eget pengebruk, og DNBs rådgivingsløsning «Ditt økonomiske DNA».

– Vi har verdifulle råd og verktøy til alle. Det er lenge siden det har vært viktigere enn akkurat nå. Og vi vet at kundene våre ønsker å ha mulighet til å velge selv hvordan de vil møte oss. Ofte vil man ordne alt selv og få personlig tilpasset rådgivning digitalt, mens andre ganger – for eksempel rundt større hendelser i livet – så vil man gjerne få snakke med noen. Vi legger til rette for begge deler, og kundene skal være trygge på at vi er klare for å gi verdifulle råd, fra A til Å, sier Spiten.

Trenger du noen å snakke med om økonomi?

Book et møte med en av våre rådgivere og få gode råd tilpasset deg.

Snakk med en rådgiver

Hovedkontor

Dronning Eufemias gate 30

0191 Oslo

Postadresse

DNB

Postboks 1600 Sentrum

0021 Oslo

Org. nr.

DNB Bank ASA

984 851 006

Sosiale medier

FacebookYouTube

© DNB

English